Generování herního prostředí na základě hudby
Game Environment from Music
Author
Advisor
Hradiš, MichalReferee
Fapšo, MichalGrade
AAlternative metrics PlumX
http://hdl.handle.net/11012/53870Altmetrics
http://hdl.handle.net/11012/53870
http://hdl.handle.net/11012/53870
Metadata
Show full item recordAbstract
Tématem této práce je generování herního prostředí na základě hudby. Zabývám se zde především analýzou hudby. Řeším otázku, jaké informace jsou pro generování hry užitečné a jak je z hudby můžeme získat. Návrh systému pro analýzu hudby, předložený v této práci, vychází z teorie zpracování signálů a statistické klasifikace. Navržená analýza hudby je zaměřená především na detekci rytmu, rozpoznávání hudebních žánrů a segmentaci písně. Druhá část práce se zabývá návrhem hry, která své prostředí generuje na základě dat, získaných při analýze hudby. Implementoval jsem kompletní systém pro analýzu hudby a prototyp hry, na kterém je možné zhodnotit výsledky vytvořené analýzy. Implementaci a dosažené výsledky popisuji v závěru práce. The topic of this work is game environment generation from music. The main subject of this work is the music analysis. I am dealing with the problem of finding relevant information in music, which would be useful for game generating. The design of the system for music analysis, presented in this work, is based on the theory of signal processing and statistical classification. The proposed analysis of music is focused mainly on a beat detection, musical genre recognition and song segmentation. The second part of the work deals with the design of a game, which generates its environment from the data obtained in the music analysis. I have implemented the complete system for the music analysis and a prototype of the game, in which it is possible to evaluate the results from the analysis. The implementation and the achieved results are described in the conclusion of this work.
Keywords
Hudební hry, generování herního prostředí, digitální hudba, vnímání hudby, analýza hudby, zpracování signálů, klasifikace hudebních žánrů, detekce rytmu, segmentace písně, Music games, game environment generation, digital music, music perception, music analysis, signal processing, music genre classification, beat detection, song segmentationLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Počítačová grafika a multimédiaComposition of Committee
Date of defence
2009-06-23Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/53870Source
VANĚK, J. Generování herního prostředí na základě hudby [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2009.Collections
- 2009 [181]
Citace PRO
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Rozpoznávání hudebního žánru za pomoci technik Music Information Retrieval
Zemánková, ŠárkaTato diplomová práce se zabývá rozpoznáváním hudebního žánru za pomoci technik Music Information Retrieval. Je zde stručně popsána podstata této oblasti výzkumu i její podobor zvaný Music Genre Recognition. Následující ... -
Harmonizace melodie
Svoboda, JanCílem této diplomové práce bylo prozkoumat možnosti automatické harmonizace melodie. Výsledný harmonizační systém je postaven na slovníkové metodě založené na komprimačním algoritmu LZW. Výstupem systému jsou zharmonizované ... -
Vyhledávání v hudebních signálech
Skála, FrantišekTato práce obsahuje přehled metod používaných v oblasti získávání informací z hudby, zejména pro účely vyhledávání hudebních nahrávek. Představeno je několik již existujících služeb, které se vyhledáváním a identifikací ...