• čeština
    • English
    • русский
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2006
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2006
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Knihovna pro výpočet šumů používaných v procedurálním texturování

Library for Evaluation of Noises Used in Procedural Texturing

Thumbnail
View/Open
final-thesis.pdf (7.119Mb)
review_14885.html (1.459Kb)
Author
Kučera, Ondřej
Advisor
Herout, Adam
Referee
Chudý, Peter
Grade
C
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
V této práci se čtenář seznámí s problematikou procedurálního texturování a využití šumu pro tvorbu textur materiálů reálného světa. Pozná význam šumu, jeho vlastnosti a způsob využití. Při výpočtech šumu jsou nedílnou součástí náhodná čísla a interpolační metody, proto nechybí kapitoly o generátorech náhodných čísel a interpolačních metodách. Samozřejmostí je také popis vlastností a principů jednotlivých metod výpočtu šumu. Hlavní součástí této práce je efektivní implementace knihovny vybraných šumů. Další kapitoly jsou o výběru metod a návrhu rozhraní, samotné implementaci, a aby byla knihovna efektivní, tak se lze dočíst o různých druzích testů a optimalizací. Na závěr jsou uvedeny dosažené výsledky po optimalizacích a celkové shrnutí práce.
 
The aim of the work is to describe procedural texturing and usage of a noise for creating textures of real materials. The reader will learn the fundamentals of the noise, its properties and a way of using it. Random numbers and interpolation methods are important parts of the noise evaluations, therefore there are chapters about random numbers generating and interpolation methods. Obviously, there is not missing the chapter, which is depicting properties and principles of several methods of creating noise. The main part of this work is effective implementation of library with a chosen noise methods, so next chapters are about choosing methods and design of the interface, implementation and many kinds of tests and optimalizations. Achieved results and final conclusions are at the end of this work.
 
Keywords
Procedurální texturování, šum, Perlinův šum, fraktální suma, turbulence, interpolace, náhodná čísla, textura mramoru, textura dřeva, statická knihovna, hlavičkový soubor, makro, Procedural texturing, noise, Perlin noise, turbulence, interpolation, random numbers, marble texture, wood texture, static library, header file, macro
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Výpočetní technika a informatika
Composition of Committee
Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/53970
Source
KUČERA, O. Knihovna pro výpočet šumů používaných v procedurálním texturování [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. .
Collections
  • 2006 [99]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV