• čeština
    • English
    • русский
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2011
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2011
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Manipulace s objekty pomocí p5 glove

Object Manipulation Using p5 Glove

Thumbnail
View/Open
final-thesis.pdf (1.755Mb)
review_42870.html (1.427Kb)
Author
Čapek, Radovan
Advisor
Žák, Pavel
Referee
Polok, Lukáš
Grade
A
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Práce se zaměřuje na popis základních principů virtuální reality, na využití datových rukavic ve virtuální realitě a implementuje aplikaci s využitím vstupního zařízení P5 glove. Implementace obsahuje mimo jiné různé vizuální techniky OpenGL a také ukazuje práci v současnosti s populárním fyzikálním enginem Bullet Physics. Teoretické základy těchto technik jsou v práci rozebrány. Výstup práce tak poslouží jako zdroj informací jak zájemcům o znalost problematiky datových rukavic a jim podobných periférií, tak i zájemcům, kteří se chtějí dozvědět něco o realizaci počítačové grafiky a tvorbě fyzikálních modelů.
 
The thesis is focused on the description of the basic principles of the virtual reality, on utilization of data gloves in the virtual reality and it implements the application with usage of the input device P5 glove. The implementation contains among the others various visual techniques of OpenGL and also shows up-to-date work with the popular physics engine Bullet Physics. The theoretical bases of these techniques are analysed in the thesis. So the output of the thesis will serve as a source of information to people interested in the knowledge of the data gloves problems and other similar peripherals, but also to interested people who want to learn more about the realization of the computer graphics and creation of physicist models.      
 
Keywords
Bullet Physics, detekce kolizí, kloubní soustavy, OpenGL, P5 glove, počítačová grafika, skeletální animace, virtuální realita, Bullet Physics, collision detection, articulated structure, OpenGL, P5 glove, computer graphics, skeletal animation, virtual reality
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Počítačová grafika a multimédia
Composition of Committee
doc. Dr. Ing. Jan Černocký (předseda) prof. Dr. Ing. Pavel Zemčík (místopředseda) Ing. Vladimír Bartík, Ph.D. (člen) doc. Dr. Ing. Otto Fučík (člen) doc. Mgr. Adam Rogalewicz, Ph.D. (člen) doc. Ing. Jiří Rybička, Dr. (člen)
Date of defence
2011-06-22
Process of defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se pak seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm A. Otázky u obhajoby: Jak by bylo možné model ruky zobrazit bez použití rozdělení modelu na jednotlivé prsty a kuliček na "ucpání" vzniklých děr?
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/54138
Source
ČAPEK, R. Manipulace s objekty pomocí p5 glove [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2011.
Collections
  • 2011 [229]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV