• čeština
    • English
    • русский
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2011
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2011
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Raytracing na GPU

Raytracing on GPU

Thumbnail
View/Open
review_42657.html (1.414Kb)
Author
Straňák, Marek
Advisor
Polok, Lukáš
Referee
Jošth, Radovan
Grade
A
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Raytracing je základnou technikou pro vizualizaci trojrozměrných objektů. Cílem práce je demonstrovat možnost implementace sledovaní paprsků pomocí grafického akcelerátoru.  Popíšem základní algoritmus a jeho modifikovanou verzi, která byla implementována pomocí jazyka CUDA C. Výsledný raytracer je optimalizovaný pro dynamické scény. Pro tento účel byla použita akcelerační struktura KD strom, hierarchické obalové tělesa a přenos dat pomocí PBO. Pro realističtější výstupy byla také implementována fotonová mapa zobrazující kaustiky.    
 
Raytracing is a basic technique for displaying 3D objects. The goal of this thesis is to demonstrate the possibility of implementing raytracer using a programmable GPU. The algorithm and its modified version, implemented using "C for CUDA" language, are described. The raytracer is focused on displaying dynamic scenes. For this purpose the KD tree structure, bounding volume hierarchies and PBO transfer are used. To achieve realistic output, photon mapping was implemented.  
 
Keywords
Raytracer, metoda sledování paprsků, NVIDIA CUDA, GPGPU, osvětlovací model, stínění, průsečík paprsku s trojúhelníkem, KD strom, fotonové mapy., Raytracer, raytracing, NVIDIA CUDA, GPGPU, lighting model, shading model, ray-triangle intersection, KD tree, photon mapping.
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Počítačová grafika a multimédia
Composition of Committee
prof. Ing. Adam Herout, Ph.D. (předseda) prof. Dr. Ing. Pavel Zemčík (místopředseda) doc. Dr. Ing. Jan Černocký (člen) Ing. Zbyněk Křivka, Ph.D. (člen) prof. RNDr. Josef Šlapal, CSc. (člen) prof. Ing. Tomáš Vojnar, Ph.D. (člen)
Date of defence
2011-06-17
Process of defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se pak seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm A. Otázky u obhajoby:  Ako by ste navrhli rozšírenie Vašeho algoritmu na viacerých grafických kartách ?
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/54163
Source
STRAŇÁK, M. Raytracing na GPU [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2011.
Collections
  • 2011 [229]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV