• čeština
    • English
  • English 
    • čeština
    • English
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2011
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2011
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Fyzikální simulace v grafické scéně

Physical Simulation in Graphics Scene

Thumbnail
View/Open
final-thesis.pdf (1.709Mb)
review_42348.html (1.429Kb)
Author
Javorka, Marián
Advisor
Pečiva, Jan
Referee
Herout, Adam
Grade
B
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Tento diplomový projekt se zaobírá problematikou fyzikální simulace aut. Program je vytvořen v programovacím jazyce C++ za pomoci knihoven OpenSceneGraph a Bullet, které jsou v práci v krátkosti představeny. Celá aplikace má formu jednoduché závodní hry pro jednoho, nebo dva hráče. Pomocí jednoduchého menu si uživatel může zvolit auto a počasí, které výrazně vplývá na jízdné vlastnosti vozidel. Jednou z možností  volby počasí je náhodné, kdy dochází k dynamické změně počasí během hry. V aplikaci se zohledňují vzájemné kolize aut spolu s kolizemi s terénem a bariérami na závodním okruhu.
 
This master's thesis deals with physical simulation of cars. Program is implemented in C++ using OpenSceneGraph and Bullet libraries, which are shortly introduced. The application is implemented as simple racing game for one or two players. Using a simple menu, the user can select a car and the weather, which dramatically affects the handling characteristics of vehicles. Setting weather to random is one of the options leading to a dynamic weather changes during the game. The application takes into account collisions among cars and collisions with the terrain and bars on a racing circuit.
 
Keywords
Fyzikální simulace, fyzika, simulace, auto, kolize, závody, OpenSceneGraph, OSG, Bullet, hra, Physical simulation, physics, simulation, car, collision, racing, OpenSceneGraph, OSG, Bullet, game
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Počítačová grafika a multimédia
Composition of Committee
prof. Dr. Ing. Pavel Zemčík (předseda) doc. Dr. Ing. Jan Černocký (místopředseda) doc. Dr. Ing. Dušan Kolář (člen) doc. Mgr. Adam Rogalewicz, Ph.D. (člen) prof. RNDr. Josef Šlapal, CSc. (člen) prof. Ing. Miroslav Švéda, CSc. (člen)
Date of defence
2011-06-20
Process of defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se pak seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm B Otázky u obhajoby: Jak čtenáři mají pomoci v pochopení vašeho díla obrázky 2.1, 2.2 a 2.7 (mimochodem v hrozné kvalitě)? Motor bez plynu brzdí stejnou silou jakou dodává motor s polovičním plynem? Na čem jste založil tuto aproximaci? Na str. 17 hned pod rovnicí (4.3) píšete, že vždy jedna ze sil EngineForce a EngineBreakingForce je nulová. To podle vzorců (4.1) a (4.3) platí pouze když je plyn zcela uvolněný - jak je to možné?
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/54201
Source
JAVORKA, M. Fyzikální simulace v grafické scéně [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2011.
Collections
  • 2011 [229]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV