Show simple item record

Rendering of Shadows in Graphics Scenes Using Shadow Volumes

dc.contributor.advisorPečiva, Jancs
dc.contributor.authorStarka, Tomášcs
dc.date.accessioned2019-05-17T07:19:10Z
dc.date.available2019-05-17T07:19:10Z
dc.date.created2011cs
dc.identifier.citationSTARKA, T. Vytváření stínů v grafických scénách technikou stínových těles [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2011.cs
dc.identifier.other42808cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11012/54209
dc.description.abstractPráce se zabývá vybranými metodami tvorby stínů v počítačové grafice. Rozebere v krátkosti stínové mapy a stínová tělesa. Jejich výhody a nevýhody. Hlouběji se pak zabývá pouze metodou stínových těles a jejich implementací pomocí Open Scene Graph knihovny. Pojedná o metodách z-pass a z-fail a možných optimalizacích. Dále obsahuje měření snímků za sekundu i porovnání vykreslovaných pixelů původní scény a stínových těles na různých scénách.cs
dc.description.abstractThis work concerns itself with choosen methods of shadows in computer graphics. In short it discuses both shadow maps and shadow volumes, with their advantages and disadvantages. Then it employs itself on shadow volumes and their implementation utilizing Open Scene Graph toolkit. It deals with z-pass and z-fail methods and some possible optimizations. Moreover, it contains measuring of FPS and comparison of fill consumption of the scene and shadow volumes on various scenes.en
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologiícs
dc.rightsStandardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezenícs
dc.subjectStínycs
dc.subjectstínová tělesacs
dc.subjectOSGcs
dc.subjectpočítačová grafikacs
dc.subjectShadowsen
dc.subjectShadow Volumesen
dc.subjectOSGen
dc.subjectComputer Graphicsen
dc.titleVytváření stínů v grafických scénách technikou stínových tělescs
dc.title.alternativeRendering of Shadows in Graphics Scenes Using Shadow Volumesen
dc.typeTextcs
dcterms.dateAccepted2011-06-21cs
dcterms.modified2020-05-09-23:42:59cs
thesis.disciplinePočítačová grafika a multimédiacs
thesis.grantorVysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. Ústav počítačové grafiky a multimédiícs
thesis.levelInženýrskýcs
thesis.nameIng.cs
sync.item.dbid42808en
sync.item.dbtypeZPen
sync.item.insts2020.06.23 10:16:20en
sync.item.modts2020.06.23 09:51:09en
eprints.affiliatedInstitution.facultyFakulta informačních technologiícs
dc.contributor.refereeHerout, Adamcs
dc.description.markDcs
dc.type.drivermasterThesisen
dc.type.evskpdiplomová prácecs
but.committeedoc. Dr. Ing. Otto Fučík (předseda) doc. Dr. Ing. Dušan Kolář (místopředseda) doc. Ing. Lukáš Burget, Ph.D. (člen) doc. Ing. Peter Chudý, Ph.D., MBA (člen) Ing. Šárka Květoňová, Ph.D. (člen) doc. Ing. Jiří Rybička, Dr. (člen)cs
but.defenceStudent nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se pak seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm D. Otázky u obhajoby: Definujte pojmy stínidlo a stínítko (str 6). Jaká terminologie se používá v česky psané literatuře? Jak by měl vypadat návrh knihovny pro zobrazování stínů pomocí stínových těles kompatibilní s OSG? Je "ShadowVolume1" vhodný název pro třídu, se kterou uživatel knihovny pracuje? Jak uživatel vašeho kódu musí naložit se zdrojovým kódem ShadowVolume.cpp, aby ho mohl využívat?cs
but.resultpráce byla úspěšně obhájenacs
but.programInformační technologiecs
but.jazykčeština (Czech)


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record