Grafické demo s inverzní kinematikou
Graphics Demo with Inverse Kinematics

View/ Open
Author
Advisor
Herout, AdamReferee
Jošth, RadovanGrade
EAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato práce se zabývá tvorbou grafického dema s využitím inverzní kinematiky. Vysvětluje motivaci k jeho tvorbě, stručně se zmiňuje také o historii dema a principech animace. Poměrně podrobně popisuje základy i terminologii potřebnou k pochopení problematiky inverzní kinematiky a poté jsou zde uvedeny vybrané algoritmy. Na problematiku inverzní kinematiky se navazuje také v oddílu, kde se popisují principy skinningu. Jsou zde také zmíněny principy detekce kolizí a na závěr se detailně vysvětlují vybrané techniky, které se využívají v grafickém demu, například L-systémy a procedurální textury. This work deals with the creation of a graphic demo with the use of inverse kinematics. It explains the motivations that led to the creation of the demo; it briefly mentions the history of the demo as well as the principles of animation. It describes in detail the fundamentals of inverse kinematics as well as the terminology needed for the understanding of inverse kinematics. It also includes some selected algorithms. The issue of inverse kinematics is further developed in the part of the work where the principles of skinning are being described. The principles of the collision detection are also mentioned here. The conclusion consists of a detailed explanation of some of the techniques used in graphic demo, such as the L-systems or procedural textures.
Keywords
Inverzní kinematika, grafické demo, animace, Eulerovi úhly, klouby, kosti, metoda CCD, inverze jakobiánu, DH-notace, skeletální animace, skinning, skybox, výšková mapa, terén. L-systémy, procedurální textury, Perlinův šum, Inverse kinematics, graphic demo, animation, Euler angles, joints, bones, CCD method, inverse of jacobian, DH-notation, skeletal animation, skinning, skybox, high map, terrain, L-systems, procedural textures, Perlin noise.Language
čeština (Czech)Study brunch
Počítačová grafika a multimédiaComposition of Committee
prof. Dr. Ing. Pavel Zemčík (předseda) doc. RNDr. Pavel Smrž, Ph.D. (místopředseda) Ing. Vladimír Bartík, Ph.D. (člen) doc. Dr. Ing. Otto Fučík (člen) doc. RNDr. Pavel Hruška, CSc. (člen) doc. Ing. Vladimír Janoušek, Ph.D. (člen)Date of defence
2010-08-30Process of defence
Studentka nejprve prezentovala výsledky, kterých dosáhla v rámci své práce. Komise se pak seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Studentka následně odpověděla na otázku oponenta a na doplňující dotazy členů komise. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studentky na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm " E ". Otázky u obhajoby: Popíšte rozdiel medzi pixmapou a bitmapou.Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/54362Source
KÁRNÍKOVÁ, P. Grafické demo s inverzní kinematikou [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2010.Collections
- 2010 [217]