• čeština
    • English
    • русский
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2009
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2009
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Grafická aplikace v Pythonu s použitím OpenGL

Graphics Application in Python Using OpenGL

Thumbnail
View/Open
final-thesis.pdf (7.495Mb)
review_25776.html (1.449Kb)
Author
Szentandrási, István
Advisor
Navrátil, Jan
Referee
Kršek, Přemysl
Grade
A
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Cílem této práce bylo prozkoumání možností použití programovacího jazyka Python v počítačové grafice a porovnat výhody a nevýhody interpretovaného přístupu oproti klasickému programování. Byla vytvořená demonstrační aplikace použitím nadstavby jazyka Python, PyOpenGL. Tato aplikace byla testována spolu s implementací stejné aplikace pomocí OpenGL C API. Výsledky testování ukazují, že Python byl průměrně dvakrát pomalejší a využíval mnohem víc systémových zdrojů. Kvůli těmto skutečnostem Python není vhodný na použití v profesionálních aplikacích. Na druhé straně však má rozšířenou standardní knihovnu, užitečné specializované knihovny, jednodušší syntax. Python v kombinaci s PyOpenGL je proto ideální pro vzdělávací účely.
 
The aim of this work was to study the possibilities of the Python programming language in computer graphics and to determine its competence in this field. To achieve this the cross platform Python binding to OpenGL and related APIs, PyOpenGL was used to create a demo, and compare it in many ways to an implementation of the demo using the standard OpenGL C API. As the result Python was found in average twice as slow as the alternative C~demo and using much more CPU~load. Because of this fact PyOpenGL is not advisable in professional applications. On the other hand Python has an extensive standard library, very useful specialized libraries, simpler syntax, which makes it ideal to use in education.
 
Keywords
Python, PyOpenGL, OpenGL, porovnání rychlosti, testování, částicový systém, profilování, optimalizace, mapování stínů, odlesky, stencil buffering, Python, PyOpenGL, OpenGL, comparison in speed, testing, particle system, profiling, optimalization, shadow mapping, reflection, stencil buffering
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Informační technologie
Composition of Committee
Date of defence
2009-06-19
Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/54778
Source
SZENTANDRÁSI, I. Grafická aplikace v Pythonu s použitím OpenGL [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2009.
Collections
  • 2009 [366]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV