Fotorealistické zobrazování
Photorealistic Rendering
Author
Advisor
Zemčík, PavelReferee
Kučiš, MichalGrade
AAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato práce obsahuje popis implementace fotorealistické metody zobrazení scény. V první části práce jsou popsány postupy a techniky, které slouží k fotorealistickému zobrazení scény. Jsou zde uvedeny jak metody zobrazení scény (raytracing, metoda radiozity nebo photon mapping) tak další techniky sloužící v počítačové grafice. V druhé části práce je zhodnocený současný stav, uveden důvod výběru tématu a detailněji specifikováno zadaní. Poslední část práce popisuje postup implementování fotorealistické metody zobrazení. The thesis describes implementation of photorealistic method. The first part describes the procedures and techniques, that are used to display photorealistic scenes such as raytracing, radiosity or photon mapping and other techniques used in computer graphics. The second part of thesis is focused on evaluation of current state of problem. In this part is also described reason of choosing this topic and thesis assignment is there more specified. The last part of thesis is focused on implementation details of photorealistic method.
Keywords
metoda sledovaní paprsku, anti aliasing, rozdělení podprostoru, oktalový strom, fotorealistické zobrazení, raycasting, radiozita, photon mapping, phongův osvětlovací model, renderovací rovnice, dvousměrná odrazová distribuční funkce, raytracing, antialiasing, spatial subdivision, octree, photorealistic rendering, raycasting, radisity, photong mapping, phong lighting, rendering equation, bidirectional reflectance distribution functionLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Informační technologieComposition of Committee
prof. Ing. Adam Herout, Ph.D. (předseda) doc. RNDr. Jitka Kreslíková, CSc. (místopředseda) Mgr. Lukáš Holík, Ph.D. (člen) Ing. Zbyněk Křivka, Ph.D. (člen) Ing. Michal Španěl, Ph.D. (člen)Date of defence
2013-06-13Process of defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se pak seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm A. Otázky u obhajoby: Na výstupe raytraceru je možné pozorovať artefakty v textúrovaní, pričom tieto artefakty sa nevyskytujú na výstupe z OpenGL (viz. zemeguľa v oblasti severného pólu). Čím je toto správanie spôsobené, a ako je ho možné opraviť? Skoušel jste i jiné testovací scény? Jak byly detekovány hrany?Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/54900Source
LYSEK, T. Fotorealistické zobrazování [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2013.Collections
- 2013 [354]