• čeština
    • English
    • русский
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2013
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2013
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Generovaný les

Procedural Forest

Thumbnail
View/Open
final-thesis.pdf (10.98Mb)
review_79394.html (1.407Kb)
Author
Pfudl, Václav
Advisor
Milet, Tomáš
Referee
Kobrtek, Jozef
Grade
A
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato práce se zabývá procedurálním generováním s cílem generovaní lesa (krajina s rostlinami popsaná textovou šablonou). Krajina je generována pomocí Perlinova šumu, a pro účely rostlin je implementován interpret L-systémů. Obě tyto techniky jsou popsány, jak v teoretické části, tak i implementační (praktické) části tohoto textu. Dále se práce zaměřuje na techniky dodávající scéně na vizuální přitažlivosti: phongův osvětlovací model, normal-mapping, shadow-mapping, realistická voda, skybox a spriting. Vytořená aplikace může taktéž sloužit jako exportér generovaných modelů (rostlin) do formátu .obj pro využií externí aplikací (například Blender).
 
The main goal of this bachelor's thesis is to generate procedurally a forest (landscape with plants described in text template). Landscape is generated using Perlin noise and the interpret of L-systems was implemented for plants generation purposes. Both these techniques are described in more detail in theory section as well as the implementation section of this thesis. Furthermore, techniques such as phong lightning model, normal-mapping, shadow-mapping, realistic water, skybox and spriting for better realistic look of the scene, are also discussed in this thesis. Implemented application can also be used for the export of generated plant models in format .obj for further use by some extern application (for example Blender).
 
Keywords
procedurální generování, L-systém, Perlinův šum, normal-mapping, shadow-mapping, výšková mapa, spriting, realistická voda, procedural generation, L-sytem, Perlin noise, normal-mapping, shadow-mapping, height map, spriting, realistic water
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Informační technologie
Composition of Committee
prof. Dr. Ing. Pavel Zemčík (předseda) doc. Ing. Jiří Kunovský, CSc. (místopředseda) Ing. Zbyněk Křivka, Ph.D. (člen) Ing. Tomáš Martínek, Ph.D. (člen) Ing. Michal Španěl, Ph.D. (člen)
Date of defence
2013-06-11
Process of defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se pak seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm A. Otázky u obhajoby: -
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/54966
Source
PFUDL, V. Generovaný les [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2013.
Collections
  • 2013 [354]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV