• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2006
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2006
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zobrazování a interakce objektů umístěných do 3D krajiny

Rendering and Interacting Objects Displaced in a 3D Landscape

Thumbnail
View/Open
final-thesis.pdf (250.8Kb)
review_15022.html (1.448Kb)
Author
Koza, Tomáš
Advisor
Herout, Adam
Referee
Kršek, Přemysl
Grade
D
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Cílem této práce bylo vytvořit systém powerupů (3D objekty) pro program TankGame. Práce obsahuje teoretický základ pro zobrazování objeků v 3D scéně, popisuje techniky používané při zobrazování těchto objektů. Dále poskytuje přehled procesu renderování 3D scény a popis implementace konkrétního zobrazovacího stroje v programu TankGame. Na závěr popisuje implementaci konkrétního systému zobrazovaných objektů (powerupů) pro program TankGame.
 
Goal of this bachelor's thesis was to create a system of powerups for program TankGame. This document contents theoretical base for rendering of objects in 3D scene, it describes algorithms used in rendering of these objects. It also contains overview of rendering process and description of concrete graphical engine used in program TankGame. In the end there is description of concrete implementation of renderable objects (powerups) for program TankGame.
 
Keywords
3D objekt, 3D scéna, renderování, stínování, osvětlovací model, radiozita, ray tracing, geometrie, rasterizace, 3D pipeline, VRML, ASE, OpenGL, kamera, TankGame, powerup ., 3D object, 3D scene, rendering, shading, lighting model, radiosity, ray tracing, geometry, rasterisation, 3D pipeline, VRML, ASE, OpenGL, view, TankGame, powerup. Sem budou zapsána jednotlivá klíčová slova v anglickém jazyce, oddělená čárkami.
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Informační technologie
Composition of Committee
Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/56288
Source
KOZA, T. Zobrazování a interakce objektů umístěných do 3D krajiny [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. .
Collections
  • 2006 [166]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV