Vizualizace objemových dat pomocí volume renderingu
3D Volume Rendering Data Visualization
Author
Advisor
Kršek, PřemyslReferee
Španěl, MichalGrade
BAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
V teoretické části se práce obecně zaměřuje na problematiku zobrazování objemových dat, vzájemně srovnává a hodnotí jednotlivé přístupy a čtenáři tak poskytuje dobrou základní orientaci v tematice. Podrobně je pak analyzována metoda vizualizace objemových dat pomocí mapování textur, která je rovněž využita pro implementaci grafického systému navrženého v této práci. Systém je tvořen s ohledem na maximální přenositelnost a k jeho realizaci jsou využity jazyk C++ a grafický toolkit Open Scene Graph, jehož popis je v odpovídajícím rozsahu také zahrnut. Theoretical part of this project is focused on rendering of volumetric data. It compares and appraise individual methods and thus readers get a good basic knowledge of commonnest causes of problems. Texture Mapped Volume Rendering is described in detail, because it is used in implementation of graphic system designed in this thesis. Whole system is created with maximal attention to platform independence. C++ language and Open Scene Graph toolkit are used for realization, so a brief description of OSG toolkit is also present in this work.
Keywords
Zobrazování objemových dat, mapování textur, vrhání paprsku, Voxel Splatting, Shear Warp, Open Scene Graph, OpenGL, GLSL, Pixel Shader, Vertex Shader, Fragment Shader, C++, Volume Rendering, Texture Mapping, Ray Casting, Voxel Splatting, Shear Warp, Open Scene Graph, OpenGL, GLSL, Pixel Shader, Vertex Shader, Fragment Shader, C++Language
čeština (Czech)Study brunch
Informační technologieComposition of Committee
Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/56368Source
KAZÍK, J. Vizualizace objemových dat pomocí volume renderingu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. .Collections
- 2006 [163]
Citace PRO
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Měření výkonnosti OpenGL
Rehorčík, PavolTato práce se zabývá teoretickou a praktickou stránkou tvorby testovací aplikace výkonu OpenGL se zaměřením na shadere. V teoretické části práce jsou jednotlivě popsány užity techniky a přincíp použití shaderů. Jádrem celé ... -
Vizualizace objemových dat pomocí volume renderingu
Kazík, JiříV teoretické části se práce obecně zaměřuje na problematiku zobrazování objemových dat, vzájemně srovnává a hodnotí jednotlivé přístupy a čtenáři tak poskytuje dobrou základní orientaci v tematice. Podrobně jsou pak ... -
Ladicí nástroj pro shadery
Konečný, JiříPráce se zabývá implementací vývojového prostředí pro psaní shaderů GLSL. Popisuje návrh a realizaci nástroje pro psaní a ladění shaderů, které je implementováno v knihovně Qt. Je zde provedeno experimentování s výkonností ...