• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2014
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2014
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Arimaa

Arimaa

Thumbnail
View/Open
final-thesis.pdf (1.849Mb)
review_79915.html (1.394Kb)
Author
Kanis, Martin
Advisor
Smrž, Pavel
Referee
Škoda, Petr
Grade
B
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Arimaa je desková hra s jednoduchými pravidly. Je jednoduchá pro lidi, ale zároveň složitá pro počítače.Cílem této bakalářské práce je seznámit se s metodami, které se využívají při hraní her s využitím umělé inteligence. Dále navrhnout a vytvořit program, který bude schopný hrát Arimu proti jiným hráčům a programům. Návrh programu sestává hlavně z generování tahů, prohledávání tahů a ohodnocování herních pozic.Program byl nakonec testovaný na herním servru, kde hrál proti ostatním programům.
 
Arimaa is a board game with simple rules. It is simple for human but at the same time difficult for computers. The aim of this bachelor thesis is to familiarize with game playing methods with features of the artificial intelligence. The next aim is to design and implement the program, that would be able to play against others players and programs. The most important features of the program are move generation, search and evaluation of positions. At the end, the program was tested on the game server, where played against others programs.
 
Keywords
Arimaa, umělá inteligence, hodnotící funkce, generování tahů, metody hraní her, desková hra, bitové pole, Arimaa, artificial intelligence, evaluation function, move generation, game playing methods, board game, bitboards
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Informační technologie
Composition of Committee
doc. Ing. Josef Schwarz, CSc. (předseda) doc. Ing. František Zbořil, Ph.D. (místopředseda) Ing. Vítězslav Beran, Ph.D. (člen) Dr. Ing. Petr Peringer (člen) RNDr. Marek Rychlý, Ph.D. (člen)
Date of defence
2014-06-16
Process of defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm B. Otázky u obhajoby: Zhodnoťte jaké jsou hlavní faktory, které by vedly ke zlepšení výsledků proti jiným počítačovým protihráčům. Jaké jsou možnosti automatické adaptace vah použitých pro rozhodnutí aktuální strategie?
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/56479
Source
KANIS, M. Arimaa [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2014.
Collections
  • 2014 [305]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV