• čeština
    • English
    • русский
  • čeština 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta podnikatelská
  • 2011
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta podnikatelská
  • 2011
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Implementace systému Total Quality Managementu v malé nebo středně velké společnosti poskytující služby

Implementation of Total Quality Management System in Small or Medium Service Enterprise

Thumbnail
View/Open
final-thesis.pdf (1.230Mb)
review_40124.html (3.619Kb)
Author
Hemerka, Jakub
Advisor
Škapa, Stanislav
Referee
Šlemr, Martin
Grade
A
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Úspěch společnosti poskytující služby je závislý na efektivním využití kvalifikovaných lidských zdrojů. Na rozdíl od výrobní společnosti u firmy poskytující služby není vždy proveditelné zcela standardizovat výstupy, proto efektivita společnosti je závislá na optimalizaci vnitrofiremních procesů a přesném vymezení rolí u jednotlivých pozic. Principy Total Quality Managementu aplikované na společnost poskytující služby zajistí standardizaci fungování a vnitrofiremních procesů společnosti při zachování potřebné flexibility, což z dlouhodobého hlediska společnosti poskytující služby přinese výhody oproti konkurenci, zefektivnění řízení organizace a zvýšení návratnosti investice pro majitele/investora. Součástí práce je návrh implementace TQM připravený pro SME zabývající se poskytováním IT služeb.
 
Success of service company is highly determined by effective utilisation of qualified human resources. Opposite to manufacturing firm it is not always feasible to implement required performance standards therefore efficiency has to be delivered by optimised business processes and exact definition of roles in organisation. Principles of Total Quality Management applied on service company enable standardisation of business processes and preserve the flexibility of firm which in long-term perspective ensure for service company competitive advantage, efficiency in the management of organisation and the increase of return on investment for the entrepreneur. Practical example of TQM implementation is prepared for SME providing IT services.
 
Keywords
Total Quality Management, malý a střední podnik, společnost poskytující služby, standardizace a optimalizace, vnitrofiremní procesy, implementace, Total Quality Management, Small and Medium Enterprise, service firm, standardisation and optimalization, business processes, implementation
Language
angličtina (English)
Study brunch
European Business and Finance
Composition of Committee
doc. Ing. et Ing. Stanislav Škapa, Ph.D. (předseda) prof. Ing. Alena Kocmanová, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Vít Chlebovský, Ph.D. (člen) doc. Ing. Robert Zich, Ph.D. (člen) doc. Ing. Marek Zinecker, Ph.D. (člen)
Date of defence
2011-09-20
Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/5675
Source
HEMERKA, J. Implementace systému Total Quality Managementu v malé nebo středně velké společnosti poskytující služby [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2011.
Collections
  • 2011 [397]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV