Vliv hloubky dezénové drážky na dosažitelné zpomalení vozidla
Influence of tread grooves depth on achievable vehicle deceleration
Author
Advisor
Bradáč, AlbertReferee
Kaluža, ZdeněkGrade
AAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Práce je věnována pneumatikám osobních automobilů. Teoretická část zahrnuje popis výroby, konstrukce a parametrů pneumatik. Praktická část je tvořena experimentálním měřením, jehož cílem je zjistit vliv hloubky dezénu na brzdné zpomalení vozidla. Nejprve se zaměřuje na přípravu podmínek měření, s následným zpracováním a vyhodnocením získaných dat. This thesis is devoted on passenger car tyres. Theoretical part covers description of production, construction and tyre parameters. Practical part is comprised experimental measurement of influence of tread grooves depth on achievable vehicle deceleration. First, it is focused on preparation conditions of measurement, with subsequent processing and evaluation of the data obtained.
Keywords
Pneumatika, gumárenská směs, hloubka dezénu, brzdná dráha, brzdné zpomalení., Tyre, rubber compounds, tread grooves depth, braking distance, braking deceleration.Language
čeština (Czech)Study brunch
Expertní inženýrství v dopravěComposition of Committee
doc. Ing. Aleš Vémola, Ph.D. (předseda) Ing. Josef Libertín, CSc. (místopředseda) Ing. Albert Bradáč, Ph.D. (člen) doc. Ing. Bc. Marek Semela, Ph.D. (člen) Ing. Michal Vintr, Ph.D. (člen)Date of defence
2016-06-17Process of defence
Diplomantka seznámila státní zkušební komisi se svou závěrečnou prací na téma Vliv hloubky dezénové drážky na dosažitelné zpomalení vozidla. Závěrečnou práci obhajovala jasně a srozumitelně. Z jejího přednesu bylo patrné, že k řešeným problémům přistupovala dobře. Na otázky komise odpověděla velmi dobře. K otázkám oponenta i vedoucího závěrečné práce uvedla dostačující odpovědi. zkušební komice závěrem konstatovala, že diolomantka závěrečnou práci obhájila.Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/58812Source
KEJÍKOVÁ, B. Vliv hloubky dezénové drážky na dosažitelné zpomalení vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2016.Collections
- 2016 [148]