Show simple item record

Turbocharged 1,2L Spark Ignition Engine

dc.contributor.advisorBradávka, Marekcs
dc.contributor.authorVěříš, Michalcs
dc.date.accessioned2018-10-21T16:40:08Z
dc.date.available2018-10-21T16:40:08Z
dc.date.created2016cs
dc.identifier.citationVĚŘÍŠ, M. Přeplňovaný zážehový motor o objemu 1,2L [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2016.cs
dc.identifier.other92242cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11012/59603
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá výběrem dostupné varianty zážehového motoru o zdvihovém objemu do 1,2 litru, který bude určen k přeplňování turbodmychadlem. Ve výpočtové části se určí návrhové parametry pro výběr kompresoru, na jehož základě se vybere sériově dostupné turbodmychadlo. Simulací v software Lotus Engine Simulation a GT-Power se ověří spolupráce motoru a turbodmychadla, včetně nezbytné regulace. Vzhledem k nedostatečným výkonovým charakteristikám zvoleného turbodmychadla je simulováno přeplňování dvěma do série zapojenými turbodmychadly. S ohledem na optimální průběh výkonu a konstrukční limity je zvolena výsledná dvojice. Součástí práce je rešerše postupů zvyšování výkonu zážehových motorů se zaměřením na systémy přeplňování.cs
dc.description.abstractThis diploma thesis is focused on performance options for turbocharged 1.2 litre spark ignition engine. First of all, couple of engine variants are compared and the most suitable one is chosen. Production turbocharger is determined upon the calculation of compressor parameters. Simulation in Lotus Engine Simulation and GT-Power is done to confirm co-operation of turbocharger with engine. Two stage serial turbochargers are also compared and the most effective pair is chosen for simulation. Research through the possibilities for increase the power output and the detail focus on turbochargers is also part of this thesis.en
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrstvícs
dc.rightsStandardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezenícs
dc.subjectTurbodmychadlocs
dc.subjectkompresorcs
dc.subjectwastegatecs
dc.subjectpřeplňovánícs
dc.subjectGT Powercs
dc.subjectLotuscs
dc.subjectsimulacecs
dc.subjectTurbochargeren
dc.subjectcompressoren
dc.subjectwastegateen
dc.subjectforce inductionen
dc.subjectGT Poweren
dc.subjectLotusen
dc.subjectsimulationen
dc.titlePřeplňovaný zážehový motor o objemu 1,2Lcs
dc.title.alternativeTurbocharged 1,2L Spark Ignition Engineen
dc.typeTextcs
dcterms.dateAccepted2016-06-14cs
dcterms.modified2016-06-14-10:55:09cs
thesis.disciplineAutomobilní a dopravní inženýrstvícs
thesis.grantorVysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. Ústav automobilního a dopravního inženýrstvícs
thesis.levelInženýrskýcs
thesis.nameIng.cs
sync.item.dbid92242en
sync.item.dbtypeZPen
sync.item.insts2019.06.21 10:24:19en
sync.item.modts2019.05.18 02:14:42en
dc.contributor.refereeSvída, Davidcs
dc.description.markAcs
dc.type.drivermasterThesisen
dc.type.evskpdiplomová prácecs


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record