Dmychadla pro přeplňování spalovacích motorů
Supercharger for internal combustion engines
Author
Advisor
Píštěk, VáclavReferee
Svída, DavidGrade
AAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato bakalářská práce na téma dmychadla pro přeplňování spalovacích motorů je zaměřena na seznámení čtenáře o principu činnosti přeplňování spalovacích motorů. V úvodu je v krátkosti seznámen s danou problematikou a také čemu se práce bude věnovat. Další část obsahuje historii přeplňování a v další části je seznámení s termodynamickými oběhy spalovacích motorů. Nejrozsáhlejší částí je popsání jednotlivých druhů přeplňování a na závěr je pozornost věnována nejčastějším poruchám a vývoji nových technologií, které budou v budoucnosti napomáhat motorovým vozidlům v lepší dynamice a ekologičtějšímu provozu. This bachelor’s thesis dealing with supercharges for combustion engines is focused on introducing the principles of how superchargers actually function in the combustion engines. The introduction briefly explains the topic to the reader and outlines the structure of the thesis. The following part involves a brief historical excursion of supercharging. Explanation of thermodynamic circuits in combustion engines follows. The main part of the thesis describes the individual types of supercharging, while the conclusion stresses the most common malfunctions and gives an overview of latest technologies development, since these will allow motor vehicles to achieve better dynamics and a more ecological operation.
Keywords
Dmychadla, spalovací motor, kompresor, turbodmychadlo, přeplňování, Blowers, combustion engine, compressor, turbocharger, superchargingLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Základy strojního inženýrstvíComposition of Committee
prof. Ing. Václav Píštěk, DrSc. (předseda) doc. Ing. Zdeněk Kaplan, CSc. (místopředseda) Ing. Jiří Koláček (člen) doc. Ing. Pavel Kučera, Ph.D. (člen) Ing. David Svída, Ph.D. (člen)Date of defence
2016-06-15Process of defence
Student seznámil komisi s obsahem své bakalářské práce a odpovídal na otázky oponenta a následující otázky komise: - proč je při použití paliva CNG možné snížit emise CO2, - která teplota se odečítá od které ve vzorci pro přivedené teplo pracovního cyklu, - jsou u turbodmychadel využívány natáčecí lopatky a pokud ano, jak jsou řízeny.Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/60063Source
BÍLEK, V. Dmychadla pro přeplňování spalovacích motorů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2016.Collections
- 2016 [588]