Výpočtové modelováni komplexních vlastních frekvencí tramvajového kola při průjezdu zatáčkou
Computational modelling of complex eigenfrequencies of the tram wheel during cornering
Author
Advisor
Švancara, PavelReferee
Hadaš, ZdeněkGrade
EAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato diplomová práce se zabývá výpočtovým modelováním komplexních vlastních frekvencí tramvajového kola při průjezdu zatáčkou. Cílem bylo nalezení nestabilních tvarů kola, analýza vlivu parametrů na nestabilní tvary a výpočet vibrací na povrchu kola pro výpočtové modelování vyzařování hluku do okolí. This Master’s thesis deals with the computational modeling of complex natural frequencies of the tram wheels during cornering. The aim of this work is to determine eigenvalues, perform analysis of the influence of different parameters on eigenvalues and perform harmonic response analysis in order to find surface velocities that can be used in future noise emission analysis.
Keywords
Kolo, kolejnice, tramvaj, hluk, průjezd zatáčkou, tření, vlastní tvar, komplexní vlastní frekvence, Wheel, rail, tram, noise, cornering, friction, eigenvalue, complex natural frequencyLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Inženýrská mechanika a biomechanikaComposition of Committee
prof. Ing. Vladislav Laš, CSc. (předseda) Ing. Milan Roučka, CSc. (místopředseda) doc. Ing. Zdeněk Florian, CSc. (člen) prof. Ing. Přemysl Janíček, DrSc. (člen) prof. Ing. Eduard Malenovský, DrSc. (člen) prof. Ing. Jindřich Petruška, CSc. (člen) prof. RNDr. Michal Kotoul, DrSc. (člen) prof. Ing. Jaroslav Zapoměl, DrSc. (člen) doc. Ing. Miloš Vlk, CSc. (člen) Ing. David Zalaba (člen)Date of defence
2016-06-23Process of defence
Student v prezentaci představil odborné komisi svou diplomovou práci. Po prezentaci byly přečteny posudky vedoucího a oponenta diplomové práce a student odpovídal na jejich dotazy. Komise celé jeho vystoupení hodnotila jako dostatečné.Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/60842Source
BURIAN, J. Výpočtové modelováni komplexních vlastních frekvencí tramvajového kola při průjezdu zatáčkou [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2016.Collections
- 2016 [429]