• čeština
    • English
    • русский
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2016
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2016
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zvyšování tepelných, elektrických a mechanických vlastnosti bezpečnostních brzd

Increasing the thermal, electrical and mechanical properties of emergency brakes

Thumbnail
View/Open
appendix-1.rar (30.73Kb)
final-thesis.pdf (5.105Mb)
review_93281.html (10.07Kb)
Author
Zermegh, Tomáš
Advisor
Ondrůšek, Čestmír
Referee
Krejčí, Petr
Grade
D
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Táto práca sa zaoberá podrobným rozborom elektromechanických bŕzd, používaných v krízových situáciách pre zastavenie elektrických motorov. Vplyv okolitého prostredia, zlý návrh materiálov, alebo konštrukčných parametrov môžu významným vplyvom negatívne obmedzovať správanie brzdy. V práci je predložených viacero prístupov, ako predísť týmto obmedzeniam, zmenšiť dobu reakcie a dosiahnuť kvalitnejšie výsledky. Priložené programy je možné využiť k inovácii, poprípade novému návrhu brzdy podľa vstupných požiadaviek.
 
This thesis is dealing with a detailed analysis of electromechanical brake used in emergency situations to stop the electric motor. Environmental influences, bad material proposal or bad design parameters can significantly limit the behaviour of a brake. The thesis presents several approaches to avoid these limitations, to limit the reaction time and achieve better results. The attached programs can be used either for innovation, or for the new brake design based on the entry requirements.
 
Keywords
elektromagnetizmus, elektromechanická brzda, bezpečnostná brzda, elektromechanická premena, brzdný moment, trenie, koeficient trenia, Matlab, Simulink, dynamika, Ansys, elektromagnetism, electromechanic brake, safety brake, electromechanical conversion, braking torque, friction, coefficient of friction, Matlab, Simulink, dynamics, Ansys
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Mechatronika
Composition of Committee
doc. RNDr. Vladimír Opluštil (předseda) doc. Ing. Robert Grepl, Ph.D. (místopředseda) prof. RNDr. Ing. Tomáš Březina, CSc. (člen) Ing. Dalibor Červinka, Ph.D. (člen) doc. Ing. Jiří Krejsa, Ph.D. (člen) doc. Ing. Peter Kriššák, Ph.D. (člen) doc. Ing. Čestmír Ondrůšek, CSc. (člen) Ing. Bohumil Král, CSc. (člen)
Date of defence
2016-06-17
Process of defence
Student v presentaci představil odborné komisi svou diplomovou práci. Po presentaci byly přečteny posudky vedoucího a oponenta diplomové práce a student odpověděl na položené dotazy oponenta a posléze i ostatních členů komise týkající se podstaty řešení DP. Komise hodnotila jeho vystoupení i celou práci díky řadě formálních chyb a nepřesných formulací jako uspokojivou
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/60923
Source
ZERMEGH, T. Zvyšování tepelných, elektrických a mechanických vlastnosti bezpečnostních brzd [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2016.
Collections
  • 2016 [429]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV