Show simple item record

Archives and documentation of performance art: at the intersection between history and myth.

dc.contributor.advisorRuller, Tomášcs
dc.contributor.authorPísaříková, Janacs
dc.date.accessioned2019-06-14T11:56:29Z
dc.date.available2019-06-14T11:56:29Z
dc.date.created2016cs
dc.identifier.citationPÍSAŘÍKOVÁ, J. Archivy a dokumentace performance art: hledání cesty mezi historií a mýtem. [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění. 2016.cs
dc.identifier.other96123cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11012/61778
dc.description.abstractDizertační práce se zabývá rolí archivů a jejich využitím v kurátorské a umělecké praxi s důrazem na oblast performance art. U vybraných (převážně) mezinárodních osobních a institucionálních archivů analyzuje proces jejich vzniku, metodologii a obsah. Cílem dizertace je nalézt odpovědi na následující otázky: jakým způsobem je definována dokumentace performance art a jak se s ní pracuje v rámci archivní praxe? Jak se prostřednictvím těchto archivů, umělecké a kurátorské praxe konstituuje a interpretuje historie performance art? Do jaké míry jsme schopni na základě často fragmentární dokumentace rekonstruovat uměleckou disciplínu, která je ze své ideologické povahy efemérního charakteru? Ponechávají archivy prostor pro dezinterpretaci a utváření osobní mytologie autora? Jakým způsobem je historie performance art vnímána samotnými autory a veřejností? Práce také popisuje proces návrhu a realizace projektu MAP: media archive presents ve vztahu k historii a současnosti media archivu Fakulty výtvarných umění při Vysokém učení technickém v Brně.cs
dc.description.abstractThe PhD thesis deals with the role of archives in the contemporary artistic and curatorial practice, with an emphasis on the performance art. It also analyses the creation process, methodology and the contents of selected personal and institutional archives in both Czech and international contexts. The objective of the paper is to answer the following questions: In what way is the documentation and subsequent archiving of process-oriented forms of art performed? How is the history of the contemporary art formed and interpreted through these archives and with the help of the artistic and curatorial practice? To what extent are we able to reconstruct the history from records and performance documents that are only fragmented, thus making a reference to a real action? Do the archives leave some room for misinterpretation, creating a myth or personality cult through its system of classification of knowledge? How indeed is the performance art related to its own history; how is this history perceived by the performer alone; and how is it approached by the professional audience? The paper will also include the analysis of current state and possible solutions to the operation of the archive of the Faculty of Fine Arts, which is related to opening a dialogue among artists, theorists and institutions that might be interested in better accessibility of such an archive.en
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných uměnícs
dc.rightsStandardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezenícs
dc.subjectperformance artcs
dc.subjectarchivycs
dc.subjectrepertoárcs
dc.subjectarchivace performance artcs
dc.subjectrekonstrukce performance artcs
dc.subjectperformance arten
dc.subjectarchivesen
dc.subjectrepertoireen
dc.subjectarchiving of performance arten
dc.subjectre-enactmentsen
dc.titleArchivy a dokumentace performance art: hledání cesty mezi historií a mýtem.cs
dc.title.alternativeArchives and documentation of performance art: at the intersection between history and myth.en
dc.typeTextcs
dcterms.dateAccepted2016-09-29cs
dcterms.modified2016-09-29-14:40:24cs
thesis.disciplineUmění ve veřejném prostoru a umělecký provozcs
thesis.grantorVysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění. Ateliéry a kabinety FaVUcs
thesis.levelDoktorskýcs
thesis.namePh.D.cs
sync.item.dbid96123en
sync.item.dbtypeZPen
sync.item.insts2020.03.31 09:18:42en
sync.item.modts2020.03.31 05:56:18en
eprints.affiliatedInstitution.facultyFakulta výtvarných uměnícs
dc.contributor.refereeŠedivá, Barboracs
dc.contributor.refereeHavlík, Vladimírcs
dc.contributor.refereeHoráková, Janacs
dc.description.markPcs
dc.type.driverdoctoralThesisen
dc.type.evskpdizertační prácecs
but.committeedoc. MgA. Filip Cenek (předseda) prof. akad. soch. Michal Gabriel (člen) doc. Mgr. Vladimír Havlík (člen) doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D. (člen) PhDr. Kaliopi Chamonikolasová, Ph.D. (člen) Mgr. Barbora Šedivá, Ph.D. (člen) doc. Mgr. Jan Zálešák, Ph.D. (člen)cs
but.defencecs
but.resultpráce byla úspěšně obhájenacs
but.programVýtvarná uměnícs
but.jazykčeština (Czech)


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record