Návrh betonové lávky pro pěší
Design of concrete pedestrian bridge
Abstract
Cílem bakalářské práce je návrh lávky pro pěší na zadaném místě. Byly vypracovány tři varianty přemostění, z nichž byla jedna vybrána pro podrobný návrh a posouzení. Konstrukce lávky je navržena jako rám s vetknutými pilotami a s kloubem v místě připojení piloty na základ. Pro výpočet účinků zatížení byl použit program Scia Engineer, posouzení bylo provedeno převážně pomocí MS Excelu a ručními výpočty a výkresy rýsovány v programu AutoCAD. V práci je řešeno předpětí konstrukce, krátkodobé a dlouhodobé ztráty, mezní stavy únostnosti a použitelnosti a výkresy výztuže. The aim of the thesis is to design a footbridge at the specified location. There have been developed three variants of bridge, which one was selected for detailed design and check. Construction of the footbridge is designed like a frame with fixed foundation piles and hinge attached at the point of connection to the foundation piles. For the calculation of load effects was used Scia Engineer, for the assessment was using MS Excel and manual calculations and drawings drawing in AutoCAD. In this work is done preload design, short- and long-term losses, ultimate and serviceability limit state and reinforcement drawings.
Keywords
Lávka pro pěší, předpjatý beton, návrh předpětí, dodatečné předpínaná výztuž, železobeton, rámová konstrukce, piloty, mezní stav únosnosti, mezní stav použitelnost, smyk, Footbridge, prestressed concrete, proposal of prestress, post-tensioned reinforcement, reinforced concrete, frame construction, piles, ultimate limit state, serviceability limit state, shearLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Konstrukce a dopravní stavbyComposition of Committee
Date of defence
2016-06-16Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/62560Source
HLAVÁČEK, M. Návrh betonové lávky pro pěší [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2016.Collections
- 2016 [680]