• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Sborníky z konferencí
  • Fakulta podnikatelská
  • Workshop specifického výzkumu 2016
  • View Item
  •   Repository Home
  • Sborníky z konferencí
  • Fakulta podnikatelská
  • Workshop specifického výzkumu 2016
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Cenová strategie firmy pod vlivem rozvoje digitálních technologií

Thumbnail
View/Open
17-21_jancikova.pdf (93.28Kb)
Date
2016-12-09
Author
Jančíková, Kateřina
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Článek popisuje vliv digitálních technologií a jejich využití v cenových strategiích firem. Jejich rozvojem došlo ke změnám v cenových strategiích především v sektoru služeb. Technologie umožnily zavedení dynamické ceny, která výrazně zvýšila obrat leteckých společností. Prostřednictvím digitálních technologií můžeme získat široké spektrum informací o klientech a díky tomu přizpůsobit cenu konkrétnímu zákazníkovi. Budoucnost využití digitálních technologií je pak ve výrobních podnicích. Personalizace produktu na základě mnoha dostupných informací o zákaznících, proměna produktu téměř ve službu a využití digitálních technologií přispěje výrazně ke změně cenových strategií ve výrobních podnicích. Článek vychází ze zdrojů sekundárního výzkumu (rešerše literatury). Cíl článku: Cílem článku je prozkoumat vliv digitálních technologií na změnu cenových strategií. Jejich exponenciální rozvoj umožňuje podnikům efektivněji nastavit ceny pro zákazníky, a to díky většímu objemu informací, které o zákaznících firma díky digitálním technologiím zjistí. Prvním průkopníkemvyužití technologií v rámci cenotvorby jsou letecké společnosti, které dnes přizpůsobují cenu konkrétnímu zákazníkovi. Dílčími cíli je pak prozkoumat, jak v budoucnu budou digitální technologie ovlivňovat podniky a jejich cenové strategie.
Keywords
cenová strategie, dynamická cena, cenová diskriminace, digitální technologie, cenová elasticita nabídky
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/63853
Document type
Peer reviewed
Document version
Final PDF
Source
Workshop specifického výzkumu 2016. 2016, s. 17-21. ISBN 978-80-214-5472-9.
Collections
  • Workshop specifického výzkumu 2016 [14]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV