Návrh opatření pro rozvoj konkurenceschopnosti podniku
Proposal of Activities Increasing Competitiveness of Company
Author
Advisor
Zich, RobertReferee
Malach, MiroslavGrade
AAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem diplomové práce je zvýšit konkurenční postavení vybrané firmy pomocí vytvoření nového marketingového mixu. Práce je rozdělena do tří částí. V první části jsou teoretická východiska řešeného problému. Druhá část obsahuje SLEPT analýzu, analýzu podle Porterova modelu pěti sil, analýzu marketingového mixu dané firmy a její konkurence, a dále dotazníkové řešení. Ve třetí části se věnuji tvorbě nového marketingového mixu pro danou firmu. The aim of this master thesis is to improve the competitive position of a selected company by creation of new marketing mix. The thesis is divided into three parts. The first part constitutes the theoretical basis. The second part contains SLEPT analysis, analysis according to Porter’s five forces model, analysis of the company‘s marketing mix and its competition, and also includes a questionnaire. The third part deals with creation of new marketing mix for the company.
Keywords
konkurenceschopnost, marketingový mix, marketingová strategie, competitive advantage, marketing mix, marketing strategyLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Podnikové finance a obchodComposition of Committee
prof. Ing. Zdeněk Mikoláš, CSc. (předseda) prof. Ing. Petr Dostál, CSc. (místopředseda) doc. Ing. Romana Čižinská, Ph.D. (člen) Ing. Václav Zeman (člen) doc. Ing. Robert Zich, Ph.D. (člen)Date of defence
2009-06-09Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/63925Source
HOLUBOVÁ, M. Návrh opatření pro rozvoj konkurenceschopnosti podniku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2009.Collections
- 2009 [459]