Zobrazení scény pomocí hlubokých stínových map
Rendering Using Deep Shadowmaps
dc.contributor.advisor | Polok, Lukáš | cs |
dc.contributor.author | Hypský, Jan | cs |
dc.date.accessioned | 2020-06-23T09:01:38Z | |
dc.date.available | 2020-06-23T09:01:38Z | |
dc.date.created | 2015 | cs |
dc.identifier.citation | HYPSKÝ, J. Zobrazení scény pomocí hlubokých stínových map [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2015. | cs |
dc.identifier.other | 88426 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11012/64105 | |
dc.description.abstract | V počítačové grafice je vykreslování stínů problematické. Aplikace vyžadují volbu vhodného osvětlení a metody stínování s ohledem na rychlost a kvalitu zobrazení. Tato práce je zaměřena na vykreslování stínů a odstranění aliasu, vznikajícího při jejich tvorbě. Pro vytváření stínů bude práce implementovat metody Shadow maps a její rozšířenou variantu Deep shadow maps. Shadow maps umožňují vytvářet stíny nezávisle na složitosti scény a bez ošetření aliasu. Deep shadow maps dovedou zobrazit stíny spolu s odstraněním aliasu, čímž se vylepší kvalita stínování. Pro osvětlení scény je použit Lambertův lokální osvětlovací model. Výsledná aplikace je vytvořena s využitím knihovny OpenGL. | cs |
dc.description.abstract | In computer graphics is problematic shadow rendering. Applications require to choose the appropriate lighting and shading method with respect to speed and display quality. This work is focused on rendering the shadows and eliminate alias, arising during their creation. For to create shadows will work to implement the methods Shadow Maps and she's extensions variant Deep Shadow Maps. Shadow maps allow to create shadow independently of the scene complexity without treatment alias. Deep shadow maps are able to display shadows along with the removal of alias thereby improve the quality of shading. For lighting scene are used local Lambert lighting models. The resulting application is created with using library OpenGL. | en |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií | cs |
dc.rights | Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení | cs |
dc.subject | alias | cs |
dc.subject | metody stínování | cs |
dc.subject | stínové mapy | cs |
dc.subject | hluboké stínové mapy | cs |
dc.subject | lokální osvětlovací modely | cs |
dc.subject | OpenGL | cs |
dc.subject | alias | en |
dc.subject | shading method | en |
dc.subject | shadow maps | en |
dc.subject | deep shadow maps | en |
dc.subject | local lighting models | en |
dc.subject | OpenGL | en |
dc.title | Zobrazení scény pomocí hlubokých stínových map | cs |
dc.title.alternative | Rendering Using Deep Shadowmaps | en |
dc.type | Text | cs |
dcterms.dateAccepted | 2015-06-16 | cs |
dcterms.modified | 2020-05-10-16:11:31 | cs |
thesis.discipline | Informační technologie | cs |
thesis.grantor | Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. Ústav počítačové grafiky a multimédií | cs |
thesis.level | Bakalářský | cs |
thesis.name | Bc. | cs |
sync.item.dbid | 88426 | en |
sync.item.dbtype | ZP | en |
sync.item.insts | 2021.11.12 12:59:52 | en |
sync.item.modts | 2021.11.12 11:59:08 | en |
eprints.affiliatedInstitution.faculty | Fakulta informačních technologií | cs |
dc.contributor.referee | Kobrtek, Jozef | cs |
dc.description.mark | C | cs |
dc.type.driver | bachelorThesis | en |
dc.type.evskp | bakalářská práce | cs |
but.committee | prof. Ing. Adam Herout, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Vladimír Janoušek, Ph.D. (místopředseda) RNDr. Marek Rychlý, Ph.D. (člen) Ing. Josef Strnadel, Ph.D. (člen) Ing. Igor Szőke, Ph.D. (člen) | cs |
but.defence | Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm dobře. | cs |
but.result | práce byla úspěšně obhájena | cs |
but.program | Informační technologie | cs |
but.jazyk | čeština (Czech) |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
2015 [295]