• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2010
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2010
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Optimalizace konstrukce rámu vozidla Formule Student

Formula Student Vehicle Frame Optimization

Thumbnail
View/Open
final-thesis.pdf (7.221Mb)
review_32428.html (8.261Kb)
Author
Krkoška, Kamil
Advisor
Ramík, Pavel
Referee
Porteš, Petr
Grade
A
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Cílem této diplomové práce bylo vypracovat optimalizovaný návrh rámu Formule Student. Základním požadavkem nové konstrukce bylo, aby splňovala nejnovější pravidla soutěže Formula Student/SAE a také lépe plnila řadu dalších požadavků, které jsou na ni kladeny. V práci je uveden přehled nejdůležitějších pravidel a také zhodnocení předcházejících konstrukcí rámu. Následně je popsán postup při návrhu nového rámu a jeho výpočtová analýza pomocí MKP systému. Důraz je kladen především na výpočet torzní tuhosti. Výsledky výpočtů jsou porovnány s předchozími variantami i s hodnotami vozu Formule Ford. Rovněž jsou uvedena doporučení a další možnosti ve vývoji rámu.
 
The goal of this diploma thesis was to create optimalizated frame design for Formula Student/SAE. Basic requirements were, that new design must meet the newest Formula Student/SAE rules and other various requirements. In the thesis are built up an overview of most important rules and also an overview of previous frame designs. Next are described design process of the new frame and its stress analysis in FEM software. Main attention is given to analysis of torsional stiffness. The results of analysis are compared to previous frame designs and to parameters of Formula Ford. There are also given recommendations and other possibilities for further frame design development.
 
Keywords
Formule Student/SAE, pravidla, MKP, analýza napjatosti, torzní tuhost, Formula Student/SAE, rules, FEM, stress analysis, torsional stiffness
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Automobilní a dopravní inženýrství
Composition of Committee
doc. Ing. Miroslav Havlíček, CSc. (předseda) prof. Ing. František Bauer, CSc. (místopředseda) doc. Ing. Zdeněk Kaplan, CSc. (člen) prof. RNDr. Ing. Josef Nevrlý, CSc. (člen) doc. RNDr. Karel Pellant, CSc. (člen) doc. Ing. Pavel Novotný, Ph.D. (člen)
Date of defence
2010-06-16
Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/6569
Source
KRKOŠKA, K. Optimalizace konstrukce rámu vozidla Formule Student [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2010.
Collections
  • 2010 [481]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV