Show simple item record

Car Front Axle Driveline Gearbox

dc.contributor.advisorKaplan, Zdeněkcs
dc.contributor.authorČernuško, Lukášcs
dc.date.accessioned2019-04-04T03:19:55Z
dc.date.available2019-04-04T03:19:55Z
dc.date.created2017cs
dc.identifier.citationČERNUŠKO, L. Převodovka pro pohon přední nápravy vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2017.cs
dc.identifier.other100734cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11012/66367
dc.description.abstractCieľom diplomovej práce bolo navrhnúť koncepciu pohonu elektromobilu, ktorá umožňuje vektorovanie točivého momentu medzi jednotlivé kolesá nezávisle a navrhnúť prevodovku pre prednú nápravu. Účelom bolo využiť vozidlo na závodnej trati a testovať dynamiku elektromobilu pre ďalší vývoj. Na základe stanovených požiadaviek a dostupných riešení bol navrhnutý koncept pohonu a určené základné parametre. Hlavná časť práce obsahuje návrh samotnej prevodovky vrátane pevnostného výpočtu ozubenia, kontroly hriadeľov k medznému stavu únavy a pružnosti, výpočet trvanlivosti zvolených ložísk. Riešenie tvaru skrine bolo podrobené výpočtovej kontrole pomocou MKP analýzy. Záverečná kapitola zisťuje zrýchlenie vozidla pomocou simulácie. Navrhnutý elektrický pohon je po prispôsobení možné aplikovať aj na iné športové vozidlá.cs
dc.description.abstractGoal of the Master Thesis was to design conception of electric vehicle driveline, which is able of torque vectoring between each wheel independently and to design front axle gearbox. The aim was to use up the car on race track and to test dynamic properties of electric vehicle for follow-up development. Due to determined requirements and possible solutions the conception of driveline was designed and basic parameters were defined. The main part of the thesis contains a design of gearbox including strength calculation of gearing, the control of shafts to fatigue and elasticity limiting states, life of selected bearings. Gearbox case was subjected to FEM analysis. The last chapter uses simulation to gain vehicle acceleration. Designed electric driveline is applicable to other sport vehicles after some modifications.en
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrstvícs
dc.rightsStandardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezenícs
dc.subjectpohoncs
dc.subjectprevodovkacs
dc.subjectozubeniecs
dc.subjectskriňa prevodovkycs
dc.subjectvýpočtová kontrolacs
dc.subjectdrivelineen
dc.subjectgearboxen
dc.subjectgearingen
dc.subjectgearbox caseen
dc.subjectcomputational controlen
dc.titlePřevodovka pro pohon přední nápravy vozidlacs
dc.title.alternativeCar Front Axle Driveline Gearboxen
dc.typeTextcs
dcterms.dateAccepted2017-06-12cs
dcterms.modified2017-06-12-10:25:09cs
thesis.disciplineAutomobilní a dopravní inženýrstvícs
thesis.grantorVysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. Ústav automobilního a dopravního inženýrstvícs
thesis.levelInženýrskýcs
thesis.nameIng.cs
sync.item.dbid100734en
sync.item.dbtypeZPen
sync.item.insts2020.03.31 06:21:07en
sync.item.modts2020.03.31 03:34:26en
eprints.affiliatedInstitution.facultyFakulta strojního inženýrstvícs
dc.contributor.refereeČerný, Jiřícs
dc.description.markBcs
dc.type.drivermasterThesisen
dc.type.evskpdiplomová prácecs
but.committeeprof. Ing. František Bauer, CSc. (předseda) doc. Ing. Petr Porteš, Ph.D. (místopředseda) Ing. Jiří Kubíček, Ph.D. (člen) Ing. Karel Štěpánek (člen) Ing. Zdeněk Novosad (člen)cs
but.defenceStudent přednesl obhajobu své diplomové práce a zodpověděl všechny dotazy oponenta a členů zkušební komise. Co je to hlučnost? Jakou má jednotku? Čím je mazáno gufero, které je umístěno za krytým ložiskem? Jaká je odhadovaná hmotnost vozidla? Jaký má vozidlo plánovaný dojezd? Agregát převodovky bude uložen pružně nebo přímo na rámu?cs
but.resultpráce byla úspěšně obhájenacs
but.programStrojní inženýrstvícs
but.jazykčeština (Czech)


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record