Konstrukční návrh zavěšení předních kol závodního automobilu
Design of Racing Car Front Suspension
Author
Advisor
Hejtmánek, PetrReferee
Blaťák, OndřejGrade
AAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato práce se zabývá konstrukční úpravou přední lichoběžníkové nápravy závodního vozidla Škoda 130RS pro automobilové soutěže. První část práce pojednává o rozdělení náprav a vyzdvihuje základní parametry nápravy ovlivňující jízdní vlastnosti vozidla. Druhá část se již zabývá kinematickou analýzou stávající nápravy, následně její úpravou a konstrukčním návrhem nového zavěšení. This work deals with design of front trapezoidal suspension for racing car Škoda 130RS. The first part describes types of current suspensions and provides a review of important suspension parameters that have great influence to vehicle handling. The second part deals with kinematic analysis existing suspension, its modification and design of new type.
Keywords
lichoběžníková náprava, odklon kola, sbíhavost kola, rejdová osa, stabilizátor, trapezoidal suspension, camber angle, toe angle, steering axis, anti-roll barLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Automobilní a dopravní inženýrstvíComposition of Committee
prof. Ing. Jiří Stodola, DrSc. (předseda) doc. Ing. Pavel Novotný, Ph.D. (místopředseda) Ing. Rudolf Franz (člen) Ing. Marek Slovák (člen) Ing. Radim Dundálek, Ph.D. (člen)Date of defence
2017-06-12Process of defence
Študent zoznámil odbornú komisiu so svojou diplomovou prácou (zadanie, ciele, riešenie, výsledky a záver). Následne zodpovedal otázky oponenta uvedené v Oponentskom posudku. Ďalšie doplňujúce otázky k diplomovej práci boli: - Aké materiálove vlastnosti pryžových silenblokov potrebujete pre výpočtovú simuláciu? - Prečo bol u uchytenia čapu horného ramena použitý tak nízky uťahovací moment? - Ako ste vypočítali koeficienty bezpečnosti?Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/66374Source
KROLICZEK, V. Konstrukční návrh zavěšení předních kol závodního automobilu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2017.Collections
- 2017 [484]