• čeština
    • English
    • русский
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2017
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2017
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Konstrukční návrh zavěšení předních kol závodního automobilu

Design of Racing Car Front Suspension

Thumbnail
View/Open
final-thesis.pdf (7.367Mb)
review_96796.html (10.59Kb)
Author
Kroliczek, Václav
Advisor
Hejtmánek, Petr
Referee
Blaťák, Ondřej
Grade
A
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato práce se zabývá konstrukční úpravou přední lichoběžníkové nápravy závodního vozidla Škoda 130RS pro automobilové soutěže. První část práce pojednává o rozdělení náprav a vyzdvihuje základní parametry nápravy ovlivňující jízdní vlastnosti vozidla. Druhá část se již zabývá kinematickou analýzou stávající nápravy, následně její úpravou a konstrukčním návrhem nového zavěšení.
 
This work deals with design of front trapezoidal suspension for racing car Škoda 130RS. The first part describes types of current suspensions and provides a review of important suspension parameters that have great influence to vehicle handling. The second part deals with kinematic analysis existing suspension, its modification and design of new type.
 
Keywords
lichoběžníková náprava, odklon kola, sbíhavost kola, rejdová osa, stabilizátor, trapezoidal suspension, camber angle, toe angle, steering axis, anti-roll bar
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Automobilní a dopravní inženýrství
Composition of Committee
prof. Ing. Jiří Stodola, DrSc. (předseda) doc. Ing. Pavel Novotný, Ph.D. (místopředseda) Ing. Rudolf Franz (člen) Ing. Marek Slovák (člen) Ing. Radim Dundálek, Ph.D. (člen)
Date of defence
2017-06-12
Process of defence
Študent zoznámil odbornú komisiu so svojou diplomovou prácou (zadanie, ciele, riešenie, výsledky a záver). Následne zodpovedal otázky oponenta uvedené v Oponentskom posudku. Ďalšie doplňujúce otázky k diplomovej práci boli: - Aké materiálove vlastnosti pryžových silenblokov potrebujete pre výpočtovú simuláciu? - Prečo bol u uchytenia čapu horného ramena použitý tak nízky uťahovací moment? - Ako ste vypočítali koeficienty bezpečnosti?
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/66374
Source
KROLICZEK, V. Konstrukční návrh zavěšení předních kol závodního automobilu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2017.
Collections
  • 2017 [484]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV