Show simple item record

Torsional Vibration of Three Cylinder Engine with Balancing Shaft

dc.contributor.advisorDundálek, Radimcs
dc.contributor.authorJurík, Jurajcs
dc.date.accessioned2019-05-17T06:11:35Z
dc.date.available2019-05-17T06:11:35Z
dc.date.created2017cs
dc.identifier.citationJURÍK, J. Torzní kmitání tříválcového motoru s vyvažovací hřídelí [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2017.cs
dc.identifier.other100458cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11012/66381
dc.description.abstractObsahom tejto diplomovej práce je analýza torzného kmitania trojvalcového motora s vyvažovacím hriadeľom. V rešeršnej časti práce je spracovaný kinematický a dynamický rozbor kľukového mechanizmu. Rovnako je v rešeršnej časti popísaný vznik nevyváženosti motora a spôsoby vyvažovania. V praktickej časti je analytickým výpočtom spracované torzné kmitanie kľukového hriadeľa. Analýza torzného kmitania prebehla v multibody programe Adams/Engine. V závere boli zhodnotené výsledky oboch prístupov a analytickým výpočtom boli navrhnuté rozmery tlmiča torzných kmitov.cs
dc.description.abstractContent of this master thesis is analysis of torsional vibration of the three cylinder engine with balancing shaft. In theoretical part of the thesis the kinematic and dynamic description of the cranktrain mechanism is included. The formation of unbalancing of the engine and methods of balancing are described in the theoretical part as well. In practical part of the thesis the analytical calculation of torsional vibration is provided. Simulation of the engine model in multibody software Adams/Engine was used as the other way of torsional vibration analysis. In the result part of the thesis the comparison of the both way of analysis were discussed. Last step of the thesis was design proposal of the torsional vibration damper done by the analytical calculation.en
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrstvícs
dc.rightsStandardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezenícs
dc.subjecttrojvalcový motorcs
dc.subjectkľukový hriadeľcs
dc.subjectvyvažovanie spaľovacieho motoracs
dc.subjecttorzné kmitaniecs
dc.subjectAdams/Enginecs
dc.subjecttlmič torzných kmitovcs
dc.subjectthree cylinder engineen
dc.subjectcrankshaften
dc.subjectengine balancingen
dc.subjecttorsional vibrationen
dc.subjectAdams/Engineen
dc.subjecttorsional vibration damperen
dc.titleTorzní kmitání tříválcového motoru s vyvažovací hřídelícs
dc.title.alternativeTorsional Vibration of Three Cylinder Engine with Balancing Shaften
dc.typeTextcs
dcterms.dateAccepted2017-06-12cs
dcterms.modified2017-06-12-22:20:17cs
thesis.disciplineAutomobilní a dopravní inženýrstvícs
thesis.grantorVysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. Ústav automobilního a dopravního inženýrstvícs
thesis.levelInženýrskýcs
thesis.nameIng.cs
sync.item.dbid100458en
sync.item.dbtypeZPen
sync.item.insts2020.04.01 10:01:09en
sync.item.modts2020.04.01 04:45:41en
eprints.affiliatedInstitution.facultyFakulta strojního inženýrstvícs
dc.contributor.refereeHrdlička, Zdeněkcs
dc.description.markCcs
dc.type.drivermasterThesisen
dc.type.evskpdiplomová prácecs
but.committeeprof. Ing. Václav Píštěk, DrSc. (předseda) doc. Ing. Zdeněk Kaplan, CSc. (místopředseda) Ing. Jiří Koláček (člen) Ing. Zdeněk Hinner (člen) Ing. David Kollhammer, Ph.D. (člen)cs
but.defenceStudent seznámil zkušební komisi se svou diplomovou prací a zodpověděl otázky oponenta. Následovaly otázky k tématu diplomové práce. 1) Co je to uzel kmitání a jak lze jeho znalost využít při návrhu pohonu vyvažovacího hřídele? 2) Jaký důvod má vyosení pístního čepu pístu vůči ose pístu? 3) Jakým způsobem může ovlivnit zvolený výpočtový model výsledky výpočtu?cs
but.resultpráce byla úspěšně obhájenacs
but.programStrojní inženýrstvícs
but.jazykčeština (Czech)


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record