• čeština
    • English
    • русский
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2017
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2017
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pětiválcový vznětový motor pro užitková vozidla

Five-cylinder diesel engine for commercial vehicles

Thumbnail
View/Open
appendix-1.zip (1.404Mb)
final-thesis.pdf (6.708Mb)
review_99711.html (9.389Kb)
Author
Švarc, Marek
Advisor
Píštěk, Václav
Referee
Kučera, Pavel
Grade
C
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Cílem této diplomové práce je návrh konfigurace a způsobu vyvážení klikového mechanismu se zadanými parametry. Pro konkrétní konfiguraci je zpracován výkres klikového hřídele a provedena pevnostní kontrola v MKP softwaru Ansys s uvážením torzních kmitů klikového hřídele. V závěru práce je proveden ideový návrh tlumiče torzních kmitů a ověřen jeho vliv na namáhání klikového hřídele v MKP softwaru Ansys.
 
The aim of this diploma thesis is the design of the configuration and the method of balancing the crank mechanism with the specified parameters. For a particular configuration, a crankshaft drawing is processed and a strength analysis, considering the crankshaft torsional vibrations is performed in Ansys FEM software. At the end of the thesis, an ideological design of the torsional vibration damper and its effect on the crankshaft stress in the Ansys FEM software is performed.
 
Keywords
klikový mechanismus, klikový hřídel, hnací ústrojí, vyvažování, motor, Ansys, MKP, torzní kmity, tlumič torzních kmitů, torzní tlumič, crank mechanism, crankshaft, powertrain, balancing, engine, Ansys, FEM, torsional vibrations, torsional vibrations damper, torsional damper
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Automobilní a dopravní inženýrství
Composition of Committee
prof. Ing. Václav Píštěk, DrSc. (předseda) doc. Ing. Zdeněk Kaplan, CSc. (místopředseda) Ing. Jiří Koláček (člen) Ing. Zdeněk Hinner (člen) Ing. David Kollhammer, Ph.D. (člen)
Date of defence
2017-06-13
Process of defence
Student seznámil zkušební komisi se svou diplomovou prací a zodpověděl otázky oponenta. Následovaly otázky k tématu diplomové práce. 1) Jakým způsobem je iniciováno hoření paliva u vznětového motoru? 2) Jak probíhá hoření u vznětových motorů?
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/66562
Source
ŠVARC, M. Pětiválcový vznětový motor pro užitková vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2017.
Collections
  • 2017 [484]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV