• čeština
    • English
    • русский
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta podnikatelská
  • 2008
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta podnikatelská
  • 2008
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Strategie českých obchodních řetězců v boji se zahraniční konkurencí

Strategy of Czech retail chains competing with foreign competitors

Thumbnail
View/Open
final-thesis.pdf (1.830Mb)
review_11616.html (5.436Kb)
Author
Benešová, Hana
Advisor
Chalupský, Vladimír
Grade
D
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato diplomová práce pojednává o situaci na českém trhu se spotřebním zbožím. Konkrétně o postavení českého obchodního družstva Konzum Ústí nad Orlicí, které spadá pod Svaz českých a moravských spotřebních družstev. V práci analyzuji současný stav na českém trhu komplexně a zabývám se jeho směřováním v budoucnosti. Analyzuji obchodní politiku družstva Konzum, její úspěšnost a dopady. Snažím se postihnout východiska, která vyplývají z průzkumu trhu provedený společností Incoma tak, aby nadále toto konkrétní obchodní družstvo a všechna česká spotřební družstva obstála v neutuchající konkurenci silných zahraničních řetězců.
 
This master´s thesis deals with a problematic of situation on the czech market with consumer´s goods. Especially position of the czech retail chain called Konzum Ústí nad Orlicí, which belong to Association of czech and moravian retail chains. In the thesis I analyse present situation on the czech market with the goods and occupy with future trends. Its consider on the business policy of Konzum, their success and effect. I concentrate myself on the results, which are realized by research made by copany Incoma, to improve the situation and position of the Konzum and Association of czech and moravian retail chains in the keen competition on the czech market because of the foreign retail chains.
 
Keywords
obchodní řetězce, marketing, merchendising, privátní značky, konkurence, obchodní družstvo Konzum, Incoma, strategie, retail chains, strategy, marketing, merchendising, private labels, competition, business policy
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Řízení a ekonomika podniku
Composition of Committee
Ing. Jiří Baťka (předseda) prof. Ing. Vojtěch Koráb, Dr., MBA (místopředseda) prof. Ing. Marie Jurová, CSc. (člen) doc. Ing. Vladimír Chalupský, CSc., MBA (člen) Ing. Jiří Luňáček, Ph.D., MBA (člen)
Date of defence
2008-06-12
Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/6840
Source
BENEŠOVÁ, H. Strategie českých obchodních řetězců v boji se zahraniční konkurencí [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2008.
Collections
  • 2008 [373]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV