Těhlice vozu kategorie Formule SAE
Wheel Hub Carrier for car of Formule SAE
Abstract
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem přední a zadní těhlice vozu kategorie Formule SAE. Obsahuje základní konstrukční návrh, kontrolu šroubového spojení a výpočet zatížení počítačovým programem. Hlavními cíli této práce je optimalizace mechanického návrhu a následná realizace výroby daných součástí a jejich praktické využití v závodním voze. This thesis deals with a mechanical design of a front wheel hub carrier and a rear wheel hub carrier for Formula SAE. It contains the main design as well as the control of a screw and computer loading solve process. The essential objectives of this thesis are the optimization of the mechanical design and following manufacturing of desired parts and their practical usage in a Formula SAE race car.
Keywords
Formule SAE, přední těhlice, zadní těhlice, tuhost šroubu, tuhost spojovaných součástí, konstanta šroubového spoje, rozchod kol, zális kola, odklon kola, síly v těhlici, Formula SAE, front wheel hub carrier, rear wheel hub carrier, screw stiffness, joint stiffness, screw joint constant, wheel spacing, wheel camber, hub carrier forcesLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Dopravní a manipulační technikaComposition of Committee
prof. Ing. František Bauer, CSc. (předseda) doc. Ing. Zdeněk Kaplan, CSc. (místopředseda) prof. RNDr. Ing. Josef Nevrlý, CSc. (člen) doc. Ing. Ivan Mazůrek, CSc. (člen) doc. RNDr. Karel Pellant, CSc. (člen) Ing. Miroslav Lukeš (člen)Date of defence
2008-06-09Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/6902Source
VYMAZAL, R. Těhlice vozu kategorie Formule SAE [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2008.Collections
- 2008 [523]