• čeština
    • English
    • русский
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta podnikatelská
  • 2017
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta podnikatelská
  • 2017
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Využití sociálních sítí v marketingové komunikaci

Application of Social Media Networks in Marketing Communication

Thumbnail
View/Open
final-thesis.pdf (2.010Mb)
review_103674.html (6.343Kb)
Author
Hubáček, Robin
Advisor
Chlebovský, Vít
Referee
Buchtela, Karel
Grade
C
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomová práce řeší problematiku sociálních medií v marketingové komunikaci vybrané společnosti. Cílem této práce je analyzovat současný stav marketingové komunikace na sociálních sítích dané společnosti a navrhnout nové řešení pro využití vhodnějších médií. První část je věnována problematice marketingu, marketingové komunikaci a sociálním sítím. Analytická část poté studuje vnější prostředí společnosti spolu s konkurencí a situací uvnitř společnosti. Poslední část představuje možné návrhy řešení, jak vylepšit marketingovou komunikaci společnosti na sociálních sítí, spolu s analýzou jejich efektivity, návrhu kampaně na tuzemském trhu spolu s dosahem zahraničních trhů a přihlédnutím na konkrétní produkt.
 
The master thesis describes the issue of using social media in marketing communication of chosen company. The aim of this thesis is to analyze the current situation in the company and to propose a new solution, i.e. marketing tools, which the company can use in the future. The first part summarizes the issues of marketing, marketing communication and social networks. The analytical part includes analysis of the external and internal environment, analysis of the competitive surroundings as well as SWOT analysis. The design part then proposes new possibilities for the use of social media, analysis of their efficiency and detailed design of promotion on the domestic market, all together with international reach.
 
Keywords
Key words: marketing, marketing communication, social media, social networks, Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, YouTube, Vimeo, Klíčové slova: marketing, marketingová komunikace, sociální media, sociální sítě, Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, YouTube, Vimeo
Language
angličtina (English)
Study brunch
European Business and Finance
Composition of Committee
doc. Ing. et Ing. Stanislav Škapa, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Tomáš Meluzín, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Vít Chlebovský, Ph.D. (člen) doc. Ing. Radek Doskočil, Ph.D., MSc (člen) Ing. Lenka Smolíková, Ph.D. (člen)
Date of defence
2017-09-14
Process of defence
Oponnent´s question: answered Leader's question: answered doc. Ing. et Ing. Stanislav Škapa, Ph.D. - Why haven't you choose more social media sites?
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/69240
Source
HUBÁČEK, R. Využití sociálních sítí v marketingové komunikaci [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2017.
Collections
  • 2017 [478]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV