Optimalizace konstrukce korečkových dopravníků
Design Optimization of Bucket Conveyors
dc.contributor.advisor | Malášek, Jiří | cs |
dc.contributor.author | Jonák, Martin | cs |
dc.date.accessioned | 2018-10-21T22:43:55Z | |
dc.date.available | 2018-10-21T22:43:55Z | |
dc.date.created | 2018 | cs |
dc.identifier.citation | JONÁK, M. Optimalizace konstrukce korečkových dopravníků [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018. | cs |
dc.identifier.other | 106655 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11012/69948 | |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá studiem metod vhodných pro popis chování (ne)homogenních materiálů během jejich přepravy korečkovými dopravníky v aplikaci na optimalizaci geometrie korečku i na optimalizaci provozního režimu celého zařízení. Konkrétně se jedná o studii dostupných a tvorbu vlastních analytických i numerických výpočtových modelů a jejich následné použití pro popis toků a deformací zejména partikulárních materiálů. V případě tvorby a použití analytických modelů je pozornost věnována především procesu vyprazdňování korečku – vztah tvaru povrchu přepravovaného materiálu vůči tvaru, poloze a pohybu korečku včetně stanovení počátku a způsobu vyprazdňování. V případě výpočtového modelování s použitím metody diskrétních prvků práce obsahuje také základní výpočtový model korečkového dopravníku, který je prezentován a použit v rámci ukázkového optimalizačního příkladu. Cílem práce je také stanovení mezí platnosti některých klasických matematicko-fyzikálních popisů. | cs |
dc.description.abstract | This thesis deals with a study of methods sufficient to describe the behavior of bulk materials (homogeneous and non-homogeneous) during their transport by bucket elevators in the application focused on the optimization of the bucket shape and also on the optimization of operating parameters of whole elevator. More specifically, this thesis is based on the studying and creating analytical and numerical computational models which are used for description of flows and deformations especially of particulate materials. Firstly, the thesis is focused on the process of discharging the bucket – the relationship among the shape of the surface of a particulate material and geometry, position and movement of the bucket. The beginning and way of discharge of the bucket will be determined. Secondly, the thesis includes the overall computational model of a bucket elevator which is based on discrete element method and presented in the case study. The goal is to determine the limits of some classical physical and mathematical descriptions. | en |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství | cs |
dc.rights | Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení | cs |
dc.subject | Korečkový dopravník | cs |
dc.subject | koreček | cs |
dc.subject | nehomogenní materiál | cs |
dc.subject | partikulární materiál | cs |
dc.subject | metoda diskrétních prvků | cs |
dc.subject | úhel vnitřního tření | cs |
dc.subject | optimalizace. | cs |
dc.subject | Bucket conveyor | en |
dc.subject | bucket | en |
dc.subject | non-homogeneous material | en |
dc.subject | particulate material | en |
dc.subject | discrete element method | en |
dc.subject | internal friction angle | en |
dc.subject | optimization. | en |
dc.title | Optimalizace konstrukce korečkových dopravníků | cs |
dc.title.alternative | Design Optimization of Bucket Conveyors | en |
dc.type | Text | cs |
dcterms.dateAccepted | 2018-08-30 | cs |
dcterms.modified | 2018-09-07-13:58:31 | cs |
thesis.discipline | Konstrukční a procesní inženýrství | cs |
thesis.grantor | Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. Ústav automobilního a dopravního inženýrství | cs |
thesis.level | Doktorský | cs |
thesis.name | Ph.D. | cs |
sync.item.dbid | 106655 | en |
sync.item.dbtype | ZP | en |
sync.item.insts | 2020.04.01 04:52:40 | en |
sync.item.modts | 2020.03.31 17:21:51 | en |
eprints.affiliatedInstitution.faculty | Fakulta strojního inženýrství | cs |
dc.contributor.referee | Svěrák, Tomáš | cs |
dc.contributor.referee | Zegzulka, Jiří | cs |
dc.description.mark | P | cs |
dc.type.driver | doctoralThesis | en |
dc.type.evskp | dizertační práce | cs |
but.committee | prof. Ing. Václav Píštěk, DrSc. (předseda) prof. Ing. Tomáš Svěrák, CSc. (člen) prof. Ing. Jiří Zegzulka, CSc. (člen) prof. Ing. Miroslav Rousek, CSc. (člen) doc. Ing. Miroslav Škopán, CSc. (člen) | cs |
but.defence | Dizertace naznačuje cestu dalšího vývoje konstrukce korečkových dopravníků. Autor se věnoval pouze dopravě ideálních materiálů ve velmi malém měřítku. | cs |
but.result | práce byla úspěšně obhájena | cs |
but.program | Stroje a zařízení | cs |
but.jazyk | čeština (Czech) |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
2018 [42]