Geospatial Analysis of Exhibition Centers
Geoprostorová analýza veletržních areálů
Аннотации
Veletržní a výstavní areály v Evropě mají v řadě případů unikátní charakteristiky i historii, současně však vykazují také mnoho společných znaků. Jako výchozí metoda identifikace obecných rysů může sloužit geoprostorová analýza. Lze ji využít k analýze pozice areálů v rámci měst, ke zkoumání zákonitostí historického vývoje, a především ke srovnání prostorových nároků, urbanistické struktury a vnitřního členění areálů. Zvolený postup kombinuje využití oborových statistik a volně dostupných mapových podkladů. The European exhibition centres may show some unique features but they also have many things in common. Their typical qualities can be identified using the spatial analysis. The metod described in this paper is devised to exploit the data available on internet and to create the visual output based on the data. Such analysis can be used to examine the size and structure of the venues as well as their position within the cities. The possible further use of the metod in urban research is indicated eventually.
Keywords
výstavní areály, výstaviště, evropská města, prostorová analýza, fairs, urban research, spatial analysis, exhibition centres, european citiesDocument type
Peer reviewedDocument version
Final PDFSource
PhD Research Sympozium 2017, s. 61–66. ISBN 978-80-214-5549-8.http://www.fa.vutbr.cz/konference/phd2017/prispevky.aspx#veletrh