Visual Communication in Public Space
Vizuální komunikace ve veřejném prostoru
Abstract
Rozvoj lidské společnosti s sebou přináší neustálé zvyšování množství informací, se kterými se musí člověk každodenně vypořádat. Životní rytmus společnosti ve městech se zrychlil na maximum. Města již nejsou schopna regulovat množství a kvalitu informací a reklamy ovlivňujících dění ve veřejném prostoru. Článek popisuje odborné teoretické přístupy zabývající se tématem veřejného prostoru a nastiňuje metodiku budoucího výzkumu s cílem najít možná řešení za použití kvalitativního výzkumu. Předpokládané inovace by tak mohly být nejen využity v dalším výzkumu, ale mohly by sloužit i širší odborné veřejnosti. The development of human society brings with it a constant increase in the amount of information that one has to deal with every day. The rhythm of society in cities has accelerated to the maximum. Cities are no longer able to regulate the amount and quality of information and advertising affecting events in public space. The article deals with theoretical approaches dealing with the topic of public space and outlines the methodology of future research in order to find possible solutions using qualitative research. The anticipated innovations could serve both for further research and for the wider professional public.
Keywords
Veřejný prostor, vizuální komunikace, vizuální smog, vizuální identita, Research by Design, akční výzkum;, Public space, Visual communication, Visual smog, Visual identity, Research by design, Action research;Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/70248Document type
Peer reviewedDocument version
Final PDFSource
PhD Research Sympozium 2017, s. 89–94. ISBN 978-80-214-5549-8.http://www.fa.vutbr.cz/konference/phd2017/prispevky.aspx#komunikace