• čeština
    • English
    • русский
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Sborníky z konferencí
  • Fakulta architektury
  • Konference doktorského studia
  • PhD Research Sympozium 2017
  • View Item
  •   Repository Home
  • Sborníky z konferencí
  • Fakulta architektury
  • Konference doktorského studia
  • PhD Research Sympozium 2017
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Visual Communication in Public Space

Vizuální komunikace ve veřejném prostoru

Thumbnail
View/Open
89-serencko.pdf (1.124Mb)
Date
2017-11-24
Author
Serenčko, Igor
Altmetrics
10.13164/phd.fa2017.13
Metadata
Show full item record
Abstract
Rozvoj lidské společnosti s sebou přináší neustálé zvyšování množství informací, se kterými se musí člověk každodenně vypořádat. Životní rytmus společnosti ve městech se zrychlil na maximum. Města již nejsou schopna regulovat množství a kvalitu informací a reklamy ovlivňujících dění ve veřejném prostoru. Článek popisuje odborné teoretické přístupy zabývající se tématem veřejného prostoru a nastiňuje metodiku budoucího výzkumu s cílem najít možná řešení za použití kvalitativního výzkumu. Předpokládané inovace by tak mohly být nejen využity v dalším výzkumu, ale mohly by sloužit i širší odborné veřejnosti.
 
The development of human society brings with it a constant increase in the amount of information that one has to deal with every day. The rhythm of society in cities has accelerated to the maximum. Cities are no longer able to regulate the amount and quality of information and advertising affecting events in public space. The article deals with theoretical approaches dealing with the topic of public space and outlines the methodology of future research in order to find possible solutions using qualitative research. The anticipated innovations could serve both for further research and for the wider professional public.
 
Keywords
Veřejný prostor, vizuální komunikace, vizuální smog, vizuální identita, Research by Design, akční výzkum;, Public space, Visual communication, Visual smog, Visual identity, Research by design, Action research;
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/70248
Document type
Peer reviewed
Document version
Final PDF
Source
PhD Research Sympozium 2017, s. 89–94. ISBN 978-80-214-5549-8.
http://www.fa.vutbr.cz/konference/phd2017/prispevky.aspx#komunikace
DOI
10.13164/phd.fa2017.13
Collections
  • PhD Research Sympozium 2017 [14]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV