Workshop specifického výzkumu se konal dne 8. prosince 2017 od 9.30 hodin, v prostorách Fakulty podnikatelské VUT v Brně.
Cílem workshopu bylo seznámit akademickou obec Fakulty podnikatelské s dosavadními výsledky projektů specifického vysokoškolského výzkumu.
Počet příspěvků: 16
Rozsah: 158 s.
ISBN: 978-80-214-5598-6

Poslední příspěvky

  • Návrh nových způsobů řízení firemních benefitů 

    Brauner, Roman (Vysoké učení technické v Brně,Fakulta podnikatelská, 2017-12-08)
    Článek se zabývá analýzou firemních benefitů vybrané společnosti a následně návrhem jejich zefektivnění, a to zejména s ohledem na finanční dlouhodobé benefity. Všeobecně totiž firemní benefity slouží k podpoře zaměstnanců ...
  • Způsoby kompenzace za práci top manažerů 

    Jančíková, Kateřina (Vysoké učení technické v Brně,Fakulta podnikatelská, 2017-12-08)
    Předložený článek pojednává o způsobech odměňování vysoce postavených manažerů. Právě manažeři jsou odpovědní za fungování podniku a jejich hlavním cílem by měla být maximalizace hodnoty pro jeho vlastníky. Manažer svým ...
  • Metody výběru proměnných pro predikci bankrotu firem 

    Šebestová, Monika (Vysoké učení technické v Brně,Fakulta podnikatelská, 2017-12-08)
    Predikce finančního selhání je důležitou činností, prováděnou finančními institucemi za účelem zhodnocení finančního zdraví firem i jednotlivců. V současné době jsou predikční modely založeny na statistických metodách či ...
  • Dopady zvyšování úrokových sazeb na úvěrování segmentů SME 

    Zavadil, Marek (Vysoké učení technické v Brně,Fakulta podnikatelská, 2017-12-08)
    Daný článek se zaměřuje na bankovní pohled z hlediska minulého, ale především současného a jisté predikce budoucího vývoje poskytování úvěrů a financování segmentu malých a středních firem v České republice. Má tak hodnotit ...
  • Teorie prospektu: Základní principy a pojmy 

    Fojtů, Kateřina (Vysoké učení technické v Brně,Fakulta podnikatelská, 2017-12-08)
    Klasická a neoklasická ekonomická teorie považuje člověka za racionální osobu, která se rozhoduje logicky a maximalizuje svůj užitek. Co když tomu tak není? Lidé, kteří se rozhodují v reálném světě, nikdy nebudou dokonale ...
  • Struktura veřejných zakázek 

    Fialová, Kristýna (Vysoké učení technické v Brně,Fakulta podnikatelská, 2017-12-08)
    Tento článek pojednává o struktuře veřejných zakázek a hlavním cílem zmíněného článku je klasifikovat veřejné zakázky v České republice tak, aby bylo možné založit konkrétní výzkum v rámci disertační práce. Veřejné zakázky ...
  • Inovace v Evropské unii ve vazbě na výdaje na vědu a výzkum 

    Záklasník, Martin (Vysoké učení technické v Brně,Fakulta podnikatelská, 2017-12-08)
    Záměr: Záměrem tohoto textu je porovnání výdajů jednotlivých státu Evropské unie do vědy a výzkumu, které úzce souvisí s navazujícím tématem průmyslu 4.0. Metodologie: analýza Eurostatu a European Innovation Scoreboard. ...
  • Modelovanie marketingových stratégií a softwarové nástroje riešenia funkcionálnych diferenciálnych rovníc 

    Dzimko, Miroslav (Vysoké učení technické v Brně,Fakulta podnikatelská, 2017-12-08)
    In economic applications of mathematical models, we often encounter the assumption of relationships between variables that change over time. One way to deal with such variables is to include their dynamic change into the ...
  • Rozvoj koncepcie multiindustriálnej siete v procese spolutvorby hodnoty 

    Svobodová, Karolína (Vysoké učení technické v Brně,Fakulta podnikatelská, 2017-12-08)
    Keďže hodnotový reťazec vo väčšine odvetví prešiel rekonfiguráciou, firmy museli spolupracovať a aktívne sa zapájali do konkrétnej strategickej siete. Jednoduchý lineárny hodnotový reťazec pomaly stráca svoje uplatnenie ...
  • Využití vybraných bankrotních modelů k predikci bankrotu ve stavebnictví 

    Srbová, Pavla (Vysoké učení technické v Brně,Fakulta podnikatelská, 2017-12-08)
    Článek je zaměřen na ověření možnosti využití vybraných bankrotních modelů (Altmanův model, Tafflerův model, Springate model, Zmijewského model a index IN05) na vzorku dat malých a středních podniků z oboru stavebnictví z ...
  • Hodnocení výkonnosti společnosti s využitím EFQM Excelence Model 

    Nováková, Monika (Vysoké učení technické v Brně,Fakulta podnikatelská, 2017-12-08)
    Purpose of the article: Tento článek pojednává o procesu hodnocení výkonnosti společnosti s využitím principů EFQM Modelu Excelence. Cílem článku je zhodnotit přínosy hodnocení výkonnosti prostřednictvím EFQM Modelu Excelence ...
  • Risk and legal aspects of company's cyber security 

    Smejkal, Vladimír; Hortai, Vladimír; Molnárová, Anikó (Vysoké učení technické v Brně,Fakulta podnikatelská, 2017-12-08)
    The development of the entire IT sector is very dynamic and its consequences penetrate into all spheres of life of society. With the increase in the use of information technology, the risk of its abuse is rising. Targeted ...
  • Business Model Dynamics in Business-to-Business Environment 

    Krmela, Aleš (Vysoké učení technické v Brně,Fakulta podnikatelská, 2017-12-08)
    Purpose of the article: The purpose of this article is to contribute towards a clarification of the emerging term of the dynamic business model, with focus on the business-to-business environment. The business model dynamics ...
  • Specifické faktory úspěchů – zákaznická zkušenost, tvorba hodnoty a born globals 

    Havíř, David (Vysoké učení technické v Brně,Fakulta podnikatelská, 2017-12-08)
    Cíl článku: Záměrem tohoto článku je ověřit a analyzovat vzájemnou závislost tří potenciálních faktorů úspěchů firem, jimiž jsou zákaznická zkušenost, tvorba hodnoty a born globals, v nejvíce citovaných vědeckých článcích ...
  • Interné faktory ovplyvňujúce výkonnosť vo výrobných podnikoch 

    Jelčová, Denisa (Vysoké učení technické v Brně,Fakulta podnikatelská, 2017-12-08)
    Príspevok sa zaoberá analýzou súčasnej literatúry, ktorá sa venuje hodnoteniu finančnej výkonnosti podniku v domácom, ale aj zahraničnom prostredí a jednotlivými faktormi, ktoré na túto výkonnosť vplývajú. Na základe ...
  • Zákaznická zkušenost – jak ji uchopit a měřit? 

    Machala, Jan (Vysoké učení technické v Brně,Fakulta podnikatelská, 2017-12-08)
    Cíl článku: Cílem tohoto článku je popsat zákaznickou zkušenost, jak ji chápou jednotliví autoři a uvést metody, kterými lze měřit zákaznickou zkušenost. Dále také podrobněji popsat tři nejpoužívanější metody. Metody: ...