Simulace nárazu vozidla na dolní končetinu chodce
Car Impact Simulation on Pedestrian Leg
Автор
Advisor
Ramík, PavelReferee
Svída, DavidGrade
AAltmetrics
Metadata
Показати повний опис матеріалуКороткий опис(реферат)
Obsahem diplomové práce je simulace nárazu lidské nohy na systém čelní ochrany automobilu. V úvodní části práce uvádí požadavky kladené na soudobé prvky pasivní bezpečnosti s ohledem na mírnění následků srážky vozidla a chodce, dále je práce zaměřena na konstrukci impaktoru lidské nohy, jeho certifikaci statickými a dynamickou zkouškou, vlastní simulaci nárazové zkoušky a její vyhodnocení. Vytvořený model a postup simulace je zpracován dle aktuálně platných předpisů a požadavků příslušných evropských norem a postupů Euro NCAP. This thesis seeks to simulate the impact on the human foot on the car bumper. The opening section deals with requirements as to the current passive safety features aiming to mitigate the consequences of such impact. The thesis also describes the construction of a human foot impactor, its certification via both static and dynamic tests, a simulation of the cash test and its evaluation. The designed model as well as the simulation procedure have been led according to the current Euro NCAP specifications.
Keywords
Ochrana chodců, Euro NCAP, Impaktor nohy, Pam-Crash, Pedestrian protection, Euro NCAP, Lower Leg Impactor, Pam-CrashLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Dopravní a manipulační technikaComposition of Committee
prof. Ing. František Bauer, CSc. (předseda) doc. Ing. Zdeněk Kaplan, CSc. (místopředseda) prof. RNDr. Ing. Josef Nevrlý, CSc. (člen) doc. Ing. Ivan Mazůrek, CSc. (člen) doc. RNDr. Karel Pellant, CSc. (člen) Ing. Miroslav Lukeš (člen)Date of defence
2008-06-09Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaSource
JAŠKA, L. Simulace nárazu vozidla na dolní končetinu chodce [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2008.Collections
- 2008 [523]