Show simple item record

Four cylinder diesel engine for commercial vehicles

dc.contributor.advisorPíštěk, Václavcs
dc.contributor.authorNikolaychuk, Yaroslavcs
dc.date.accessioned2018-06-11T12:00:36Z
dc.date.available2018-06-11T12:00:36Z
dc.date.created2018cs
dc.identifier.citationNIKOLAYCHUK, Y. Čtyřválcový vznětový motor pro užitková vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.cs
dc.identifier.other105770cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11012/81341
dc.description.abstractDiplomová práce zaměřena na návrh klikového hřídele pro čtyřválcový vznětový motor pro užitková vozidla Hlavními ukoly této práce jsou návrh konfigurace klikového hřídele, vyvážení setrvačných sil a momentů v klikovém mechanismu, zpracování výkresové dokumentace klikového hřídele, provedení pevnostní kontroly s uvážením torzních kmitů.cs
dc.description.abstractThe diploma thesis focuses on the design of the crankshaft for a four-cylinder diesel engine for commercial vehicles, the main task of this work are the design configuration of the crankshaft balance inertia forces and torques at the crank mechanism, drawing documentation crankshaft design strength check considering torsional vibration.en
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrstvícs
dc.rightsStandardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezenícs
dc.subjectklikový mechanismuscs
dc.subjectklikový hřídelcs
dc.subjecthnací ústrojícs
dc.subjectvyvažovánícs
dc.subjectmotorcs
dc.subjectAnsyscs
dc.subjectCreocs
dc.subjecttorzní kmitycs
dc.subjecttlumič torzních kmitůcs
dc.subjecttorzní tlumičcs
dc.subjectcrank mechanismen
dc.subjectcrankshaften
dc.subjectpowertrainen
dc.subjectbalancingen
dc.subjectengineen
dc.subjectAnsysen
dc.subjectCreoen
dc.subjecttorsional damper torsional vibrationsen
dc.subjecttorsional vibrations damper.en
dc.titleČtyřválcový vznětový motor pro užitková vozidlacs
dc.title.alternativeFour cylinder diesel engine for commercial vehiclesen
dc.typeTextcs
dcterms.dateAccepted2018-06-11cs
dcterms.modified2018-06-11-10:47:59cs
thesis.disciplineAutomobilní a dopravní inženýrstvícs
thesis.grantorVysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. Ústav automobilního a dopravního inženýrstvícs
thesis.levelInženýrskýcs
thesis.nameIng.cs
sync.item.dbid105770en
sync.item.dbtypeZPen
sync.item.insts2021.11.08 13:14:05en
sync.item.modts2021.11.08 12:26:23en
eprints.affiliatedInstitution.facultyFakulta strojního inženýrstvícs
dc.contributor.refereeKaplan, Zdeněkcs
dc.description.markDcs
dc.type.drivermasterThesisen
dc.type.evskpdiplomová prácecs
but.committeeprof. Ing. Václav Píštěk, DrSc. (předseda) doc. Ing. Petr Porteš, Ph.D. (místopředseda) Ing. David Kollhammer, Ph.D. (člen) Ing. Jiří Koláček (člen) Ing. Jiří Kubíček (člen)cs
but.defenceŠtudent zoznámil odbornú komisiu so svojou diplomovou prácou (zadanie, ciele, riešenie, výsledky a záver). Následne zodpovedal nasledujúce otázky oponenta: - Byl navržen klikový hřídel s identickými zalomeními a vývažky. Jakému podílu vyvážení odstředivých sil tyto vývažky odpovídají? - Jaké jiné uspořádání vývažků by bylo možné použít v případě požadavku snížit hmotnost klikového hřídele? - Je správné, že vypočtené tvary kmitání (obr. 58) jsou znázorněny hladkou křivkou? Obdobný dotaz pro obr. 59. - Jak by byl koncipován uvažovaný pryžový tlumič, jehož aspoň schématické uspořádání v práci chybí? Ďalšie doplňujúce otázky k diplomovej práci boli: - Ako je možné znížiť vrubové napätie v danom kľukovom hriadeli?cs
but.resultpráce byla úspěšně obhájenacs
but.programStrojní inženýrstvícs
but.jazykčeština (Czech)


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record