Hluk vznikající v turbodmychadlech spalovacích motorů
Noise Generated by Turbochargers of Internal Combustion Engines
Author
Advisor
Doman, JozefReferee
Novotný, PavelGrade
CAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vznik hluku v turbodmychadlech spalovacích moto-rů. Nejprve je popsána konstrukce turbodmychadel. Další část se zabývá pojmem zvuku a následně se zabývá problematikou hluku v turbodmychadlech. Posléze se seznámíme s metodami měření hluku v turbodmychadle, přičemž jsou charakterizovány experimen-tální a simulační metody. V konečné fázi se práce věnuje konstrukčním úpravám. Cílem práce je rešerše k původu vzniku hluku v turbodmychadle v provozních podmínkách a konstrukční úpravy částí, které hluk ovlivňují. This bachelor thesis is focused on generated noise by turbochargers of internal combus-tion engines. First, construction of turbochargers is described. The next part deals with the term sound and after that the issue of the noise in turbochargers follows. Consequent there are characterized experimental and simulation methods for determining the noise. The last part is focused on design modifications of turbocharger’s parts. The goal of this thesis is make research about origin of the noise by turbocharger during working conditions and design modifications which affect the noise.
Keywords
turbodmychadlo, spalovací motor, zvuk, hluk, metody měření, konstrukční úpravy, Turbocharger, internal combustion engine, sound, noise, measurements, design modifica-tionsLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Základy strojního inženýrstvíComposition of Committee
doc. Ing. Pavel Novotný, Ph.D. (předseda) Ing. Karel Štěpánek (místopředseda) prof. Ing. Jiří Stodola, DrSc. (člen) Ing. David Svída, Ph.D. (člen) Ing. Petr Hejtmánek, Ph.D. (člen)Date of defence
2018-06-12Process of defence
Študent zoznámil odbornú komisiu so svojou bakalárskou prácou (zadanie, ciele, riešenie, výsledky a záver).Následne zodpovedal otázky oponenta uvedené v oponentskom posudku. Ďalšie doplňujúce otázky k bakalárskej práci boli: -ako zmena tvaru lopatiek ovplyvní účinnosť kompresora -v ktorej časti potrubného systému preplňovania je potrebný rezonátorResult of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/81572Source
KŘÍŽ, R. Hluk vznikající v turbodmychadlech spalovacích motorů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.Collections
- 2018 [603]