Show simple item record

Digital graphics: Painting

dc.contributor.advisorEllederová, Evaen
dc.contributor.authorBobyleva, Ekaterinaen
dc.date.accessioned2019-05-17T14:27:50Z
dc.date.available2019-05-17T14:27:50Z
dc.date.created2018cs
dc.identifier.citationBOBYLEVA, E. Počítačová grafika: Malba [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2018.cs
dc.identifier.other111815cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11012/82549
dc.description.abstractCílem této bakalářské práce je vymezit koncept digitální malby, její požadavky na technické a programové vybavení počítače, a následně popsat různé nástroje a techniky, kterých digitální malba využívá. První kapitola se zabývá pojmem estetiky jak v tradičním, tak i v počítačovém umění, popisuje historický přehled vývoje digitálního umění a zavadí koncept metamodernismusu v umění. Druhá kapitola je zaměřená na malířské techniky (podle uměleckých směrů), které se používají v tradiční a digitální malbě a jsou podporované příklady. Otázky vyjádření emocí prostřednictvím digitálních nástrojů, psychologie vnímání obrazů a role počítače v procesu tvorby jsou rovněž podrobně popsané v rámci druhé kapitoly. Třetí kapitola se týká metody nefotorealistického zobrazování digitálního obrazu ve stylu abstraktní stylizace. Na tomto základě vytvořen manuál pro začátečníci editorů Stylize, který je také součástí třetí kapitoly.en
dc.description.abstractThe aims of the bachelor‘s thesis are to frame the concept of digital painting, its hardware and software requirements and to describe tools and techniques of digital painting. The first chapter deals with general concepts of aesthetics in traditional and computer art, provides a historical survey of the evolution of digital art and establishes the concept of metamodernism in art. In the second chapter, art techniques both digital and traditional are described and supported by examples according to painting styles and art movements. The question of expressing emotions in digital painting and psychology of image perception are explained from a digital and traditional artist’s viewpoint. Moreover, the role of the computer in a creating process is determined. The third chapter focuses on the non-photorealistic rendering method of creating artwork in an abstract stylisation style on the ground of the Stylize editor and the manual for this editor (beginner level) is provided as well.cs
dc.language.isoencs
dc.publisherVysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologiícs
dc.rightsStandardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezenícs
dc.subjectpočítačová malbaen
dc.subjectzobecněná estetikaen
dc.subjectmetamodernismusen
dc.subjectosvětleníen
dc.subjectabstraktní stylizaceen
dc.subjectvnímání obrazůen
dc.subjectsegmentace obrazůen
dc.subjectnefotorealistické zobrazováníen
dc.subjectdigital paintingcs
dc.subjectgeneralized aestheticscs
dc.subjectmetamodernismcs
dc.subjectlightingcs
dc.subjectabstract stylisationcs
dc.subjectimage perceptioncs
dc.subjectimage segmentationcs
dc.subjectnon-photorealistic renderingcs
dc.titlePočítačová grafika: Malbaen
dc.title.alternativeDigital graphics: Paintingcs
dc.typeTextcs
dcterms.dateAccepted2018-06-14cs
dcterms.modified2018-06-15-09:30:38cs
thesis.disciplineAngličtina v elektrotechnice a informaticecs
thesis.grantorVysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. Ústav jazykůcs
thesis.levelBakalářskýcs
thesis.nameBc.cs
sync.item.dbid111815en
sync.item.dbtypeZPen
sync.item.insts2019.06.20 09:16:43en
sync.item.modts2019.05.18 19:38:44en
dc.contributor.refereeWalek, Agataen
dc.description.markAcs
dc.type.driverbachelorThesisen
dc.type.evskpbakalářská prácecs


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record