• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • čeština 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Domovská stránka repozitáře
  • Závěrečné práce
  • dizertační práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2010
  • Zobrazit záznam
  •   Domovská stránka repozitáře
  • Závěrečné práce
  • dizertační práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2010
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Využití optimalizačních metod při návrhu transsonického křídla s implementací základních konstrukčně pevnostních omezení

Modern Aerodynamic Optimization Methods Application to Transonic Wing Design with Implemented Basic Structural Constraints

Thumbnail
Zobrazit/otevřít
review_32778.html (4.932Kb)
Autor
Doupník, Petr
Vedoucí práce
Píštěk, Antonín
Oponent
Salga, Jaroslav
Pátek, Zdeněk
Klasifikace
P
Altmetrics
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Práce seznamuje s využitím optimalizačních metod při návrhu křídla malého dopravního letounu kategorie business-jet, se zahrnutím základních konstrukčně pevnostních omezení. Konkrétně v ní byly prozkoumány možnosti metody plochy odezvy. Byla prokázána efektivita metody plochy odezvy ve spojení s CFD metodami při aerodynamické optimalizaci. Základní pevnostní požadavky byly začleněny do optimalizace a byl tak řešen reálný multidisciplinární problém. Práce se také zabývá metodami vyhodnocení rozložení zatížení po rozpětí křídla. Disertační práce byla řešena v rámci evropského projektu CESAR 6. rámcového programu EU.
 
The thesis gives overview of complex aerodynamic optimization approach applied to business-jet aircraft wing design. Response surface method (RSM) potential was explored particularly. The efficiency of RSM approach for CFD based aerodynamic optimization was demonstrated. Basic structural requirements were successfully integrated to optimization – real multidisciplinary problem was solved. Some methods for evaluation of forces distribution along wingspan were explored. Thesis was solving within the frame of 6th EU FP integrated project CESAR.
 
Klíčová slova
Metoda plochy odezvy, multidisciplinární optimalizace, CFD, transsonické křídlo, Response surface method (RSM), multidisciplinary optimization, CFD, transonic wing
Jazyk
čeština (Czech)
Studijní obor
Konstrukční a procesní inženýrství
Složení komise
prof. Ing. František Pochylý, CSc. (předseda) prof. Ing. Jaroslav Salga, CSc. (člen) doc. Ing. Zdeněk Pátek, CSc. (člen) doc. Ing. Josef Klement, CSc. (člen) doc. Ing. Svatomír Slavík, CSc. (člen) doc. RNDr. Zdeněk Karpíšek, CSc. (člen) doc. Ing. Vladimír Daněk, CSc. (člen) doc. Ing. Jaroslav Juračka, Ph.D. (člen) doc. Ing. Miloslav Petrásek, CSc. (člen)
Termín obhajoby
2010-05-13
Průběh obhajoby
DP představuje moderní přístup návrhu křídla, využitím optimalizačních metod. Při publikaci výsledků je nutno zpřesnit definice a odkazy na literární prameny.
Výsledek obhajoby
práce byla úspěšně obhájena
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/11012/8361
Zdrojový dokument
DOUPNÍK, P. Využití optimalizačních metod při návrhu transsonického křídla s implementací základních konstrukčně pevnostních omezení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2010.
Kolekce
  • 2010 [55]
Citace PRO

Portál knihoven VUT | Ústřední knihovna na Facebooku
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Theme by @mire NV
 

 

Procházet

Vše v repozitářiKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit seZaregistrovat se

Statistiky

Zobrazit statistiky využívání

Portál knihoven VUT | Ústřední knihovna na Facebooku
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Theme by @mire NV