• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • українська 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Ввійти
Перегляд матеріалів 
  •   Головна сторінка DSpace
  • Závěrečné práce
  • dizertační práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2010
  • Перегляд матеріалів
  •   Головна сторінка DSpace
  • Závěrečné práce
  • dizertační práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2010
  • Перегляд матеріалів
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Využití optimalizačních metod při návrhu transsonického křídla s implementací základních konstrukčně pevnostních omezení

Modern Aerodynamic Optimization Methods Application to Transonic Wing Design with Implemented Basic Structural Constraints

Thumbnail
Переглянути
review_32778.html (4.932Kb)
Автор
Doupník, Petr
Advisor
Píštěk, Antonín
Referee
Salga, Jaroslav
Pátek, Zdeněk
Grade
P
Altmetrics
Metadata
Показати повний опис матеріалу
Короткий опис(реферат)
Práce seznamuje s využitím optimalizačních metod při návrhu křídla malého dopravního letounu kategorie business-jet, se zahrnutím základních konstrukčně pevnostních omezení. Konkrétně v ní byly prozkoumány možnosti metody plochy odezvy. Byla prokázána efektivita metody plochy odezvy ve spojení s CFD metodami při aerodynamické optimalizaci. Základní pevnostní požadavky byly začleněny do optimalizace a byl tak řešen reálný multidisciplinární problém. Práce se také zabývá metodami vyhodnocení rozložení zatížení po rozpětí křídla. Disertační práce byla řešena v rámci evropského projektu CESAR 6. rámcového programu EU.
 
The thesis gives overview of complex aerodynamic optimization approach applied to business-jet aircraft wing design. Response surface method (RSM) potential was explored particularly. The efficiency of RSM approach for CFD based aerodynamic optimization was demonstrated. Basic structural requirements were successfully integrated to optimization – real multidisciplinary problem was solved. Some methods for evaluation of forces distribution along wingspan were explored. Thesis was solving within the frame of 6th EU FP integrated project CESAR.
 
Keywords
Metoda plochy odezvy, multidisciplinární optimalizace, CFD, transsonické křídlo, Response surface method (RSM), multidisciplinary optimization, CFD, transonic wing
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Konstrukční a procesní inženýrství
Composition of Committee
prof. Ing. František Pochylý, CSc. (předseda) prof. Ing. Jaroslav Salga, CSc. (člen) doc. Ing. Zdeněk Pátek, CSc. (člen) doc. Ing. Josef Klement, CSc. (člen) doc. Ing. Svatomír Slavík, CSc. (člen) doc. RNDr. Zdeněk Karpíšek, CSc. (člen) doc. Ing. Vladimír Daněk, CSc. (člen) doc. Ing. Jaroslav Juračka, Ph.D. (člen) doc. Ing. Miloslav Petrásek, CSc. (člen)
Date of defence
2010-05-13
Process of defence
DP představuje moderní přístup návrhu křídla, využitím optimalizačních metod. Při publikaci výsledků je nutno zpřesnit definice a odkazy na literární prameny.
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
URI
http://hdl.handle.net/11012/8361
Source
DOUPNÍK, P. Využití optimalizačních metod při návrhu transsonického křídla s implementací základních konstrukčně pevnostních omezení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2010.
Collections
  • 2010 [55]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Контакти | Зворотній зв'язок | Theme by @mire NV
 

 

Перегляд

Всі матеріалиФонди та колекціїЗа датою публикаціїАвториЗаголовкиТемиКолекціяЗа датою публикаціїАвториЗаголовкиТеми

Мій профіль

ВвійтиЗареєструватися

Статистика

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Контакти | Зворотній зв'язок | Theme by @mire NV