Malování v 3D prostoru s využitím rozšířené reality
Painting in 3D Space Using Augmented Reality

Author
Advisor
Beran, VítězslavReferee
Špaňhel, JakubGrade
AAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem této práce je popsat a následně vytvořit aplikaci, ve které může uživatel malovat v 3D prostoru virtuální a rozšířené reality. V první části práce je objasněno řešení nástrojů, které poskytují možnost malování v 3D prostoru. Dále jsou uvedeny prvky a komponenty, díky nimž je možné vytvořit prostředí, ve kterém se uživatel pohybuje. A konečně je popsán způsob, jak jednotlivé části řešení spojit se speciálnímu hardwarem pro virtuální a rozšířenou realitou. The goals of this work are described and create an application in which the user can paint in 3D space of virtual and augmented reality. First, the solution of the elements that provide the possibility of painting is clarified. It also describes the processing of the environment in which the user moves and interaction with the application. Finally, it is described how to combine individual parts of the solution with special hardware for a virtual and augmented reality.
Keywords
Virtuální realita, rozšířená realita, malování v 3D prostoru, HTC Vive, Unreal Engine 4, ZED kamera., Virtual reality, augmented reality, painting in 3D space, HTC Vive, Unreal Engine 4, ZED camera.Language
čeština (Czech)Study brunch
Informační technologieComposition of Committee
doc. RNDr. Pavel Smrž, Ph.D. (předseda) doc. RNDr. Jitka Kreslíková, CSc. (místopředseda) Ing. Vítězslav Beran, Ph.D. (člen) Ing. Michal Bidlo, Ph.D. (člen) Ing. Ondřej Lengál, Ph.D. (člen)Date of defence
2018-06-11Process of defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm A Otázky u obhajoby: Jaké parametry byly zkoumány u prováděných uživatelských testů? Které funkce se u uživatelů projevily jako nejkritičtější a musely být při vývoji měněny?Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/85069Source
KOŘÍNEK, M. Malování v 3D prostoru s využitím rozšířené reality [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2018.Collections
- 2018 [277]