• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2018
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2018
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Grafické intro 64kB s použitím OpenGL

Graphics Intro 64kB Using OpenGL

Thumbnail
View/Open
Posudek-Oponent prace-20478_o.pdf (87.36Kb)
Posudek-Vedouci prace-20478_v.pdf (86.26Kb)
final-thesis.pdf (15.51Mb)
review_114652.html (1.437Kb)
Author
Bobuľa, Matej
Advisor
Matýšek, Michal
Referee
Milet, Tomáš
Grade
B
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Táto bakalárska práca rieši problematiku tvorby grafického intra v OpenGL s obmedzenou veľkosťou na 64kB. Popisuje použité metódy, vďaka ktorým sme schopný takéto intro vytvoriť. Medzi tieto metódy patrí: procedurálne generovanie terénu, procedurálne generovanie textúr, osvetlenie, animácia a tvorba časticových systémov. Taktiež sa zaoberá metódami na redukciu veľkosti výslednej aplikácie ako nastavenie kompilátoru a komprimácia súborov. Výsledkom je nočná prechádzka po sopečnom ostrove. Vytvorené grafické intro svojou veľkosťou nepresahuje hranicu 64kB.
 
This bachelor thesis deals with the problem of creating an OpenGL Graphical Intro with size limited to 64kB. It describes different techniques and methods used to create such intro. These methods are: procedural generation of terrain, procedural generation of textures, lighting, animation and particle systems. It also deals with size-reduction methods such as compiler configuration and file compression. The result of the intro is a stroll in the night on a volcanic island. Created graphics intro in its size does not exceed the given limit of 64kB.
 
Keywords
OpenGL, 64kB, graphic intro, Perlinov šum, procedrálne generovanie, Phongov osvetlovací model, GLSL, skybox, bibloarding, časticové systémy, delenie povrchov, Loopov algoritmus, kompresia, OpenGL, 64kB, graphic intro, Perlin noise, procedural generation, Phong reflection model, GLSL, skybox, bibloadring, particle systems, subdivision surfaces, Loop algorithm, compression
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Informační technologie
Composition of Committee
doc. RNDr. Pavel Smrž, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Jiří Jaroš, Ph.D. (místopředseda) Ing. Vítězslav Beran, Ph.D. (člen) doc. Mgr. Lukáš Holík, Ph.D. (člen) Ing. Vladimír Veselý, Ph.D. (člen)
Date of defence
2018-06-14
Process of defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm "B".
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/85211
Source
BOBUĽA, M. Grafické intro 64kB s použitím OpenGL [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2018.
Collections
  • 2018 [278]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV