PRAŽÁKOVÁ, L. Marketingová strategie agentury Motiv P s.r.o. [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2013.

Posudky

Posudek vedoucího

Chlebovský, Vít

V předložené práci oceňuji zpracovanou analýzu s dobře identifikovanými příležitostmi, hrozbami, silnými a slabými stránkami. Návrhy na závěry z analýz navazují a pokrývají jednotlivé prvky marketingového mixu. Líbí se mi přehledný souhrn návrhů v tabulce č. 11. Otázka k obhajobě: V čem spatřujete nejvýznamnější rizika, která by mohla ohrozit realizaci předložených návrhů? Jak lze těmto rizikům čelit?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Praktická využitelnost výsledků B
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C
Práce s informačními zdroji, včetně citací C
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

MBA, Šárka Moravcová,

V práci jsou jasně vymezené cíle práce (vytvoření marketingové strategie podniku a dále návrh opatření ke zlepšení propagace agentury), následně autorka analyzuje obecné i oborové okolí podniku a nakonec uvádí návrhy řešení. Zvolený postup řešení odpovídá tématu a obsahu práce. Studentka zvolila všechny obvyklé analytické metody využívané pro strategii podniku. V analytické části práce postrádám hlubší analýzu současné marketingové strategie (u části marketingového mixu k produktu jde spíše o popis jednotlivých produktů), využívaných marketingových nástrojů pro propagaci jednotlivých produktů a zhodnocení jejich účinnosti či efektivity vložených finančních prostředků. Studentka v diplomové práci prokázala, že je schopna interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry, které směřují k praxi. Vytvořila shrnující SWOT analýzu, ze které vychází v návrhové části práce. Návrhy považuji za využitelné v praxi, nicméně si myslím, že některé z návrhů patří spíše do celofiremní business strategie (například zmiňovaný počet IT dodavatelů, snižování režijních nákladů) a přijetí obchodního zástupce bych řadila spíše do obchodní strategie. Návrhy, které studentka považuje za nejdůležitější, by stálo za to ještě více rozpracovat a zamyslet se více nad všemi náklady, které za nimi budou, případně tyto návrhy podložit statistikami, jaký je o takové produkty mezi potenciálními zákazníky zájem a v jakých cenách se pohybuje konkurence, aby nám skutečně přinesly potřebný zisk. Struktura práce a použitá terminologie je v pořádku, odpovídá tématu práce. Jazyková odborná úroveň je v pořádku až na občasné gramatické chyby. Práci s informačními zdroji studentka zvládla na velmi dobré úrovni, teoretický základ práce považuji za odpovídající bez výhrad a jako velmi dobře návodný pro zpracování analytické části. Studentka cíle diplomové práce splnila na velmi dobré úrovni, proto její práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Praktická využitelnost výsledků C
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji B
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 54276