ERMOLIN, D. Marketingový audit vybrané společnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2021.

Posudky

Posudek vedoucího

Chalupský, Vladimír

Diplomant si zvolil velmi aktuální téma, spojené s využíváním marketingových nástrojů ve společnosti, zabývající se distribucí špičkových obráběcích nástrojů na trhu v Rusku. Cíle, definované v úvodu práce jsou velmi ambiciózní - provedení "celkového" marketingového auditu je spíše práce pro tým pracovníků, než "one-man-show". Přesto mohu konstatovat, že se s takto vymezenými cíli autor dobře vypořádal, zejména zjištění v oblasti zaměstnanecké politiky a spokojenosti zaměstnanců jsou velmi dobře podložená. V diskusi uvítám odpovědi na tyto otázky: Objasněte, prosím, tvrzení na str. 70: "...hodnoty rentability nákladů v jednotlivých letech jsou ... vyšší v porovnání s rentabilitou tržeb, což je spojeno se schopností společnosti generovat tržby ve výši přesahující její celkové náklady." Jakým způsobem doporučujete propočítávat ukazatel efektivity marketingových aktivit, který je součástí vašich návrhů? Jak hodnotíte vliv japonského partnera vámi analyzované společnosti na úroveň (marketingového) řízení v Tungaloy Rus?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C Cíle předložené DP jsou uvedeny v samostatné kapitole - hlavním cílem je provedení marketingového auditu obchodní společnosti a navržení opatření ke zlepšení marketingových aktivit. Autor zpracoval toto téma v podmínkách výhradního zástupce japonské společnosti na ruském trhu - dodavatele speciálních karbonových nástrojů. Cíle práce jsou splněné - s výhradami, uvedenými níže.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C Vymezení teoretických poznatků, vztažených k marketingovému auditu společnosti, působící na B2B trzích je výstižné, autor vybral potřebné množství zdrojů, věnovaných této problematice a "vytáhnul" z nich aktuální poznatky. Postup řešení je logický, diplomant se dobře vypořádal s častým dilematem takto zaměřených prací - spočívajícím jednak v požadavcích na výstižnost analýz na jedné straně a v omezeném rozsahu závěrečné práce a individuálním charakteru jejího zpracování. Z tohoto pohledu považuji jeho přístup za adekvátní. Určité rezervy vidím v pasážích, kde nejsou příliš patrné souvislosti mezi úrovní využití marketingových nástrojů a postupů a mezi dosahovanými ekonomickými výsledky.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C Samotné provedení auditu je vedené snahou o komplexní postižení všech oblastí, které spadají do široce uznávaného portfolia oblastí firemního marketingu. Slabina spočívá v často pouze popisném charakteru tohoto auditu. Postrádám zde autorův názor na využití daných nástrojů/procesů, jejich kritické posouzení (jehož výsledkem může být jak poukázání na nedostatky v jejich využití, tak také na jejich přínos pro řízení společnosti a pro dosahování žádoucích ekonomických výsledků). Z tohoto hodnocení se vymykají pasáže, věnované auditu spokojenosti zaměstnanců - zde provedený průzkum je svou metodikou, zpracováním výsledků a jejich interpretací na velmi dobré úrovni.
Praktická využitelnost výsledků C Návrhová část obsahuje řadu doporučení - ty jsou však většinou podány bez uvedení případných dopadů při jejich realizaci - většinou zde chybí úvahy o širších souvislostech jejich realizace - finančních, personálních, organizačních.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B Práce má logickou strukturu, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň odpovídá požadavkům. (Z práce je nicméně patrné, že čeština není autorovým rodným jazykem - drobné nedostatky v tomto směru však neovlivnili vypovídací hodnotu závěrů analýz ani doporučení).
Práce s informačními zdroji, včetně citací A bez připomínek
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Havíř, David

Práce je postavena na odborných zdrojích, dále na analýze využívající vhodných metod. Samotné návrhy jsou dostatečně objasněny, orientují se na vymezený cíl a lze je považovat za přínosné. V teoretické části však chybí plnohodnotná opora pro analytickou část, na konci rozsáhlé analytické části chybí její shrnutí, v návrhové části celkové zhodnocení či plán. Celkově má práce velmi dobrou úroveň.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B Práce velmi dobře naplňuje stanovený cíl.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A Zvolený postup řešení je logický, práce využívá metod, které jsou pro tento typ práce nadstandardní.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C V práci jsou získány informace týkající se spokojenosti zaměstnanců dané firmy, které jsou dále spolu s výsledky řady dalších relevantních analýz využity pro návrh zlepšení za účelem naplnění cíle práce. V teoretické části chybí plnohodnotná opora pro analytickou část. Na konci rozsáhlé analytické části chybí její shrnutí.
Praktická využitelnost výsledků B Návrhy vycházejí z poznatků z analýz, samotná doporučení jsou objasněna. V případě úspěšné realizace návrhů lze očekávat jejich přínos pro zvolený podnik. Ve vztahu k návrhům chybí hlubší finanční zhodnocení a časový plán.
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A Práce má nadstandardní délku, vhodnou a jasnou strukturu, použitá terminologie i odborná jazyková úroveň je převážně adekvátní.
Práce s informačními zdroji A Práce vychází z vysokého počtu odborných zdrojů, mnoha zahraničních, se kterými je pracováno adekvátně.
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 134845