KUNDÝSEK, M. Spojky automobilů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.
Úkolem absolventa, pana Lukáše Semely, bylo v rámci zpracovávání závěrečné bakalářské práce systematicky prostudovat problematiku teorie, konstrukce a stavby rozjezdových spojek automobilů a na tomto základě vytvořit ucelený, přehledný soubor poznatků, který by umožnil případným zájemcům z řad studentů a laické veřejnosti vytvořit si správné představy o této problematice. Absolvent pracoval na svěřeném tématu velmi samostatně. Konzultací využíval zejména na počátku k vyjasnění zadání, později vůbec. Shromáždil a prostudoval velké množství materiálů, které uvedl ne zcela přehledným a srozumitelným způsobem s četnými terminologickými chybami. Práci pana Michala Kundýska doporučuji k obhajobě před komisí pro SZZ.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | D | ||
Vlastní přínos a originalita | |||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | |||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | D | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | C | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Cílem bakalářské práce pana Michala Kundýska bylo komplexně prostudovat rozjezdové spojky automobilů a vytvořit přehled a rozdělení rozjezdových spojek automobilů, uvést typické příklady použití a kriticky zhodnotit shromážděné poznatky. Kromě úvodu a závěru obsahuje jeho práce kapitoly Přehled spojkových systémů, Třecí spojka a Dvojitá spojka. Z prostudování celého textu vyplývá, že práce je kompilačního charakteru bez většího vlastního přínosu autora. Práce obsahuje velké množství nevhodných, zavádějících pojmů a stylizací, které mají patrně původ v nesprávných překladech cizojazyčných technických textů, které zjevně provedli jazykoví odborníci bez konzultace s odborníky pro stavbu motorových vozidel. Z vlastního textu autora je patrné, že se nesnažil o detailní pochopení principu činnosti mechanismů a spokojil se s citací převzatých myšlenek a představ: „Membránová pružina tlačná/tažná“, „vypínání spojky pomocí tažné spojky“, „tlačné/tažné ložisko“. Požadované vlastní kritické zhodnocení je nahrazeno popisem a ilustrací nejčastějších závad rozjezdové kotoučové spojky. Otázky oponenta: Nakreslete membránovou pružinu, její silovou charakteristiku, uveďte její výhody oproti vinutým pružinám, které se dnes již v rozjezdových spojkách nepoužívají! Vysvětlete pojem tlačné a tažné vypínání suché kotoučové rozjezdové spojky a na schématech zdůrazněte principiální rozdíly v uložení membránové pružiny!
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | D | ||
Vlastní přínos a originalita | |||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | |||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | D | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | D | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 124727