BEJČKOVÁ, J. Měření zpomalení osobních automobilů při brzdění motorem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2014.
Studentka při zpracování této diplomové práce splnila zadané cíle. Pracovala samostatně, zorganizovala a provedla sérii měření, jejichž výsledky v práci vyhodnotila. Praktické využití takových výsledků je nesporné.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění cíle a rozsahu zadání | A | ||
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem | A | ||
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody | A | ||
Odborná úroveň diplomové práce | A | ||
Přínos pro praktické i teoretické využití | A | ||
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 | B | Bylo by vhodné uvést i nějakou související zahraniční publikaci. | |
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň | A |
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Úplnost vypracování | B | Zadání práce bylo splněno. Měření bylo provedeno s 10-ti vozidly, kdy u každého vozidla byly měřeny tři režimy brzdění motorem. | |
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce | B | Byla zvolena běžná metodika zjišťování zpomalení, která nevylučuje vliv ostatních jízdních odporů. S ohledem na využití výsledků je toto žádoucí. Jediným odporem, který by bylo vhodné vyloučit, je odpor stoupání. | |
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody | C | Autorka věnovala značné úsilí na organizaci a měření a zajištění vozidel. V praxi je třeba znát zpomalení i při zařazeném jiném převodovém stupni než 2. a 3. RS, proto by bylo zajímavé znát hodnoty zpomalení i pro další (vyšší) RS. Velkou část práce zabírá obecný úvod, což zmenšuje prostor pro prezentaci výsledků a závěry. | |
Obtížnost a správnost řešení | B | Provedení samotných zkoušek je časově i organizačně náročný úkol. Při měření mohlo dojít k eliminaci odporu stoupání provedením průjezdu měřícím úsekem oběma směry. Autorka vliv stoupání alespoň částečně vyloučila volbou měřícího úseku s minimálním podélným sklonem. | |
Přínos pro praktické i teoretické využití | A | Získaná data zohledňují současná, moderní vozidla, čímž rozšiřují dostupné databáze. | |
Odborná jazyková úroveň | B | Autorka se v práci vyjadřuje přesně a srozumitelně. Na některých místech však používá slangové výrazy, které by bylo vhodné, pro příště, nahradit výrazy odbornými. | |
Písemná a grafická úprava tj. text, grafy, tabulky | B | Práce je pečlivě zpracována. Tabulky jsou čitelné a přehledné. Použité obrázky, které jsou převzaty z literatury, jsou však v některých případech malé a popisy v obrázcích jsou obtížně čitelné. |
eVSKP id 63225