LIGAS, A. Studium kovových materiálů pomocí nízkonapěťové elektronové mikroskopie [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2012.
Tato bakalářská práce nejenom svým rozsahem, ale i zaměřením na moderní a poměrně náročnou metodu rastrovací elektronové mikroskopie (SEM), jednoznačně splňuje požadavky kladené na tento typ prací. Úkolem studenta bylo v poměrně krátké době osvojit si práci s rastrovacím elektronovým mikroskopem od fy. Tescan, který je vybaven elektronově optickým prvkem zvaným katodová čočka a umožňuje pozorovat vzorky při libovolně nízké energii primárního svazku elektronů (SLEEM). Dále si musel osvojit teorii týkající se tvorby kontrastu jak v klasickém SEM, tak ve SLEEM. Student dosáhl velmi zajímavých výsledků a zcela jasně demonstroval výhody metody SLEEM oproti klasické SEM na celé řadě vzorků. V práci se sice vyskytují drobné nedostatky, či nepřesnosti v terminologii, ale i přesto navrhuji udělit studentovi nejlepší možné hodnocení.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Bakalářská práce pana Aleše Ligase s názvem "Studium kovových materiálů pomocí nízkonapěťové elektronové mikroskopie" je napsána srozumitelně a má přehlednou strukturu. Názornosti napomáhá použitý obrazový materiál. Podle mého názoru působí práce místy až zbytečně stručným dojmem (například kapitola 2.5.1). Kapitoly 2.1 a 2.2 také mohly obsahovat více citací na specializovanou literaturu. Bakalářská práce splnila stanovený cíl. Autor se seznámil s problematikou nízkonapěťové elektronové mikroskopie a osvojil si ovládání elektronového mikroskopu vybaveného katodovou čočkou. Výhody metody demonstroval na několika zajímavých příkladech.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 51137