STRÁNÍK, R. Parametrická studie absorpčního prvku přední části vozidla z hlediska bezpečnosti posádky vozidla při čelní kolizi [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2016.
Student k diplomové práci přistupoval velmi zodpovědně a využíval četných a pravidelných konzultací. V úvodu jsou srozumitelně formulovány cíle a je definován systém podstatných veličin. Následuje přehledná rešerše na téma bezpečnosti vozidel, které předchází historický vývoj automobilových karoserií. Autor také zmiňuje důležité kritérium, dle kterého je vyhodnocována bezpečnost posádky z pohledu biomechanických limitů. Někdy se však autor příliš odklání od tématu, jako v případě uvedení bezpečnosti dětí v autosedačce. Diplomová práce se zaměřuje na studii absorpčního prvku přední části vozidla. Analýza byla provedena pomocí dostupných komerčních programů, přičemž vlastní výpočet byl realizován s pomocí explicitní formulace metody konečných prvků, o které autor diplomové práce též pojednává v teoretickém základu spolu s elementárními poznatky nelineární mechaniky kontinua. Vlastní výpočty ukazují na dobré zvládnutí popsaných teoretických poznatků. Je navrženo a studováno hned několik variant podélníku nejen z pohledu geometrie, ale i vzhledem k použitému materiálu. Místy však chybí detailnější rozbor výsledků. Práce je logicky členěná a vyúsťuje ve smysluplný závěr. Nevyhnula se však přítomnosti drobných stylistických a gramatických chyb.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Předkládaná diplomová práce se zabývá studií absorpčního prvku přední části vozidla z hlediska bezpečnosti posádky vozidla při čelní kolizi. Tato práce je napsána srozumitelně, přehledně a splňuje požadavky z hlediska splnění cílů. V úvodní části je provedena rešerše ohledně historie karoserií, bezpečnosti vozidel a nárazových testů. Dále jsou uvedeny teoretické základy ke zvolené metodě řešení. Diplomant provedl nejprve řadu modifikací na zjednodušené geometrii absorpčního členu a výsledky poté aplikoval při modifikaci geometrie reálné. Tím ušetřil výpočetní čas a prokázal inženýrský přístup k dané problematice. V závěru práce je vybrána nejvhodnější modifikace na základě několika kritérií. Práci doporučuji k obhajobě. Připomínky: Na str. 35 je uveden název „Cauchyho (logaritmický) tenzor přetvoření“. S označením „Cauchyho“ jsem se ještě nesetkal. Názvy z dostupné literatury: tenzor skutečných přetvoření, logaritmický tenzor přetvoření nebo Henckyho tenzor přetvoření. Rovnice 8.1 a 8.2 na str. 46 nejsou zcela korektní. Grafy výsledků analýzy na zjednodušené geometrii absorpčního členu mohli být hladší (více zaznamenaných hodnot v průběhu výpočtu) Na obrázku 11.19 a 11.20 na str. 77 nejsou dobře jednotky veličin.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 93198